וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שעת שינה בלילה תשפר לכם את חיי המין

שינה, כך מסתבר, טובה לא רק למניעת מחלות ולשיפור מצב הרוח, אלא גם תורמת לחיי מין מסעירים. מחקר חדש מארה"ב גילה למה כדאי לכם להיכנס בין הסדינים, ויפה שעה אחת קודם

אישה שוכבת על מיטה. ShutterStock
תשנו על זה/ShutterStock

אחת הסיבות השכיחות ביותר לא לקיים יחסי מין היא עייפות, ומסתבר שבצדק. מחקר חדש מצא כי קיים קשר בין כמות השינה ממנה אנו נהנים מדי לילה לבין רמות העוררות המינית ביום שאחרי.

במחקר שפורסם בכתב העת רפואת סקס ובדק את הפעילות המינית של 171 נשים, ביקשו החוקרים לבדוק את ההשערה כי מעט מדי שעות שינה או שינה לא איכותית עלולים להוביל לקשיים בתפקוד מיני. לשם כך הם ערכו לנבדקות במשך שבועיים כמה מבחנים: בחלק הראשון נבדקו העוררות הסובייקטיבית של האישה, התפקוד המיני שלה ומדד הגירוי באיבר המין. בחלק השני נתבקשו הנשים לענות על שאלות כגון: "האם עשיתן סקס באותו יום", "האם אוננתן" ו"כמה זמן לקח לכם להירדם אמש"?.

התוצאות הראו כי על כל שעת שינה נוספת, הסיכוי לפעילות מינית ביום שאחרי אצל הנבדקות גדל ב-14 אחוזים. עוד עלה מהמחקר, כי נשים שישנו יותר, התגרו מינית מהר יותר, והביעו עניין גדול יותר בקיום יחסי מין, מאשר נשים שישנו פחות מהממוצע.

לא רק אצל נשים

הממצאים של המחקר, שנערך באוניברסיטת מישיגן באן ארבור, הראו כי שינה טובה חשובה לשמירה על תפקוד מיני בריא. כל הרמות של רצון, תגובת אברי מין וסבירות של פעילות מינית עלו אם משך שנת הלילה עלה. ממצאי המחקר מלמדים למעשה כי הפרעות שינה חריפות עשויות לתרום לבעיות מיניות ולפעילות מינית מופחת.

בנוסף, כיום כבר ידוע כי מחסור בשעות שינה גורם למחסור בהורמון הטסטוסטרון, הנמצא אצל גברים במידה רבה וגם אצל נשים במידה פחותה יותר. הטסטוסטרון אחראי על החשק המיני ולכן מחסור בשעות שינה גורמים לירידה בהפרשה שלו ולירידה בעקבות כך בחשק המיני.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully