וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא למה גל חום עדיף על קור קיצוני

27.5.2015 / 7:21

לא משנה אם אתם מחובבי הקיץ או החורף, טמפרטורות כמו שנרשמות היום ברחבי הארץ, הן קשות להתמודדות עבור כולם. למרות זאת, מחקר בינלאומי רחב מצא שזה עדיף על קור

בספארי ברמת גן: קרטיבים לדובים, ספארי ברמת גן, מאי 2015. טיבור יגר , דוברות הספארי, מערכת וואלה! NEWS
כמה חם? לוהט/מערכת וואלה! NEWS, טיבור יגר , דוברות הספארי

מרגישים שהחום בחוץ הורג אתכם? אז רק שתדעו שזה עדיף על קור קיצוני. מחקר ענק מצא כי מזג אוויר קר הורג יותר אנשים מאשר מזג אוויר קיצוני חם.

חוקרים בדקו את 74 מיליון מקרי מוות בין השנים 1985 ל-2012 ב-13 מדינות שבהן היה מגוון רחב של סוגי אקלים. החוקרים בדקו נתונים של טמפרטורות, שיעורי תמותה ממוצעים וגורמים כגון לחות וזיהום אוויר - שיכולים להשפיע על תמותה. הממצאים הראו כי 7.7 אחוזים ממקרי המוות היו קשורים להשפעה של טמפרטורות "תת-אופטימליות", אך מתוכם 7.3 אחוזים - היו מיוחסים לקור ורק 0.4 האחוזים הנותרים היו קשורים לחום, כך פורסם באתר המדעי The Lancet.

חמסין באלסקה. AP
לא רק אצלנו. חמסין באלסקה/AP

"רוב המחקרים הקודמים התמקדו בהשפעות של גלי חום קיצוניים", אמר המחבר הראשי של המחקר אנטוניו גספריני מבית הספר הלונדוני להיגיינה ורפואה טרופית. "הממצאים שלנו, מניתוח של בסיס הנתונים הגדול ביותר של מקרי מוות הקשורים בטמפרטורה אי פעם, מצאנו כי רוב מקרי המוות הללו אכן מתרחשים בימים עם טמפרטורות קיצוניות, אך רוב מקרי המוות נגרמו על ידי טמפרטורות קרות". לדברי החוקרים חשיפה לקור משפיעה על הלב ומעלה את הסיכון לזיהומים בדרכי הנשימה.

עוד באותו נושא

מכת חום: איך השרב בחוץ משפיע לכם על הגוף?

לכתבה המלאה

הרע עוד לפנינו

פאנל שנערך בשנה שעברה באו"ם בנושא שינוי האקלים (IPCC) הזהיר כי הסבירות לגלי חום קיצונים הפכה לשכיחה יותר גם באירופה, אסיה ואוסטרליה. בעתיד, הם העריכו כי גלי החום ימשכו לאורך זמן רב יותר ויהיו בעלי השלכות מרחיקות לכת לבריאות ולעסקים. בשנת 2003 לדוגמה, תקף את אירופה גל חום קיצוני במהלכו מתו 70 אלף בני אדם, כשבצרפת 15 אלף מתוכם היו קשישים או אנשים עם מערכת חיסונית חלשה. שיעור התמותה היה גבוה יותר ב-60% יותר מהרגיל, והוא מיוחס לטמפרטורות שהאמירו ל-40 מעלות בחלק מערי אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully