תרגיל הנשימה שיעזור לכם לישון ב-60 שניות

טכניקת נשימה פשוטה מבטיחה להחזיר לכם את הרוגע לחיים, את השינה למיטה ואת מערכת העיכול לפעולה. כל מה שאתם צריכים זה לנשום. פעמיים ביום

04/05/2015
איש נושם. ShutterStock
נושמים וחוזרים לישון(צילום: ShutterStock)

קשה לכם לישון בלילה? אתם סובלים מבעיות עיכול ועצבים? יכול להיות שטכניקת הנשימה של ד"ר אנדרו וייל מאוניברסיטת הרווארד יכולה לעזור לכם.

הטכניקה שקרויה "4-7-8" היא שיטה טבעית להרגעת מערכת העצבים והיא מחקה היבטים של יוגה ומדיטציה וניתן לעשותה בכל זמן ובכל מקום. "זו לא טכניקה חד פעמית", מסביר ד"ר וייל בסרטון יו טיוב בו הוא מדגים לקהל בעצמו את האימון הנדרש. לדבריו, ממולץ לבצע את התרגול כשקמים מהמיטה בבוקר, ובלילה לפני השינה. גם אם התעוררתם באמצע הלילה, הטכניקה אמורה לסייע לכם לחזור לישון.

עוד בוואלה!

התחרות המתוקה ביותר בעולם חוזרת לישראל

בשיתוף גרבר

אז איך זה עובד?

1. רוקנו את כל האוויר מהריאות שלכם דרך הפה, במעין צליל של "ווש".

2. סגרו את הפה ושאפו אוויר דרך האף במשך 4 שניות.

3. עצרו את הנשימה למשך 7 שניות.

4. רוקנו שוב את האוויר דרך הפה במשך 8 שניות.

5. זה מחזור נשימה אחד. לאחריו, יש לנשום שוב ולחזור על המחזור שלוש פעמים נוספות, כדי להשלים לסכום של ארבעה מחזורי נשימות.

אחרי הפעם הראשונה שתעשו את התרגיל, מרביתכם תרגישו שהראש הופך קל, אבל לא זו המטרה לדברי ד"ר וייל. "קלות הראש תעלם עם האימון ובמקומה יכנס מעין רוגע פנימי לגוף שלכם", הוא מסביר, ומוסיף כי אפשר לעשות את התרגיל יותר מפעמיים ביום, אבל לא יותר מ-4 מחזורי נשימה כל פעם.

אחרי חודש של תרגול ניתן להגדיל את מחזורי הנשימה ל-8מקסימום. בזמן זה ניתן להשתמש בטכניקה לדברים אחרים. "אם מישהו מעליב אתכם, או חותך אתכם בפקק, אם יש לכם חשק לסיגריה או לממתקים - נסו להשתמש בשיטה". השינוי המעניין ביותר לדברי וייל מגיע אחרי 4 עד 6 שבועות, אז הגוף מתחיל להגיב, קצב הלב ולחץ הדם יורדים, ואפילו העיכול משתפר. "זה פשוט דבר פנטסטי", חתם את דבריו ד"ר וייל.


עוד בנושא:
4 טיפולים להחזרת האיזון
מה המשמעות האמיתית של הנחירות שלכם?
סובלים מחרדות? כנסו למיטה

  • נשימה
  • מדיטציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully