וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים את העתיד: כך תגדלו ילד אחראי

17.4.2015 / 8:03

מחחקר גדול בדק ומצא כי ילדים שלומדים שליטה עצמית מה היא כבר בגיל צעיר, ירוויחו מכך בבגרות ויהיו בעלי סיכויים גבוהים להשתלב בשוק העבודה

ילדים בעלי שליטה עצמית. ShutterStock
משקיעים היום, מרוויחים בעתיד/ShutterStock

כולנו היינו רוצים לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לחנך את ילדינו על מנת שבבגרותם הם ירגישו שקיבלו את הכלים הנכונים לחיים. מחקר חדש ומקיף מציע ללמד אותם דבר אחד עיקרי - שליטה עצמית, כך קיימים סיכויים גבוהים יותר שהם יחזיקו בעבודה לאורך זמן בבגרותם.

המחקר שפורסם בכתב העת המדעי Psychological Science מצא כי ילדים עם שליטה עצמית גבוהה - שהם בדרך כלל בעלי יכולת ריכוז גבוהה יותר – הצליחו להתמיד במשימות קשות ולדכא התנהגויות בלתי הולמות או אימפולסיביות. בנוסף, המחקר הראה כי ילדים בעלי שליטה עצמית גדלים להיות בוגרים עם סיכויים גבוהים יותר למצוא ולהחזיק בעבודה, והם יהיו מובטלים ב-40 אחוזים פחות מאלה שהייתה להם יכולת נמוכה יותר לשליטה עצמית כילדים.

"המחקר מדגיש את חשיבותה של שליטה עצמית כמנבא חזק של סיכויי עבודה בבגרות", הסביר החוקר הראשי מייקל דאלי מאוניברסיטת סטירלינג בסקוטלנד.

יוגה, קונג פו והליכה

החוקרים השתמשו בשני מחקרים שבוצעו בקרב יותר מ-15 אלף ילדים בריטיים על מנת לבחון את הקשר בין שליטה העצמית ואבטלה במבוגרים. שליטה עצמית נמדדה בגילאים צעירים והיא נלקחה בחשבון יחד עם גורמים אחרים כמו מעמד חברתי, רקע משפחתי ומצב בריאות. התוצאות סיפקו ראיות ברורות המקשרות שליטה עצמית לשיעורי אבטלה בחיים הבוגרים.

"פיתוח שליטה עצמית רבה יותר בילדות, כאשר יכולת השליטה העצמית היא בעיקרה נזילה, יכול לעזור לא רק לאדם עצמו אלא לחברה כולה. התערבות בגיל הרך, תוכניות לימודים, ופעילויות כמו יוגה ואומנויות לחימה, תרגילי מדיטציה והליכה נמצאו כאמצעי עזר לפיתוח שליטה עצמית ויכולות נלוות", ציינו החוקרים.

עוד דרך לפתח שליטה עצמית: כלב

  • עוד באותו נושא:
  • ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully