וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים עולמי בישראל: זוג תאומים נולד לארבעה הורים

13.4.2015 / 13:03

בתהליך ראשון מסוגו בעולם, זוג תאומים ישראלים נולדו בסוף השבוע לזוג הומואים שקיבלו תרומת ביצית שהושתלה באם פונדקאית. "אנחנו בשמיים", אמרו ההורים המאושרים

תאומים. ShutterStock
זוג תאומים/ShutterStock

תאומים שנולדו בסוף השבוע יוכלו לספר פרט אחד מדהים על עצמם: יש להם ארבעה הורים ביולוגיים. בהליך נדיר נשאה אישה ברחמה את התאומים, שהופרו מביצית של תורמת אחרת ומזרע של זוג גברים. מדובר במקרה שלא תועד מעולם בעולם הרפואה וצפוי לעורר עניין בינלאומי בישראל. "אנחנו בשמיים", אמרו ההורים המאושרים.

הכל החל כאשר בני זוג חד-מיני מישראל החליטו שהגיע הזמן להרחיב את המשפחה וחברו לאישה שהכירו לצורך הורות משותפת. הם עברו סבבים רבים של הפריה חוץ גופית, ללא הצלחה. לאחר שהטיפולים הרבים נכשלו, הם פנו לד"ר איליה בר, מהמרכז הרפואי לפוריות. שם התברר כי הבעיה היא בביצית של האם המיועדת והוחלט על תרומת ביצית.

כל אחד מהתאומים דומה לאב אחר

"בני הזוג שהגיעו אלינו הביעו רצון לייצר היריון מזרע של שניהם", מסביר ד"ר בר כיצד החל התהליך, "לקחנו את זה כפרויקט ואכן זה מה שעשינו - השתלנו ברחם האם המיועדת שני עוברים תקינים בעלי פוטנציאל קליטה גבוה ביותר, אחרי שעברו תהליך מעבדתי, שניהם מתרומת ביצית של אישה שנייה וכל אחד מהם מזרע של כל אחד מהאבות".

התהליך הסתיים בלידה מוצלחת של שני בנים בסוף השבוע. "אנחנו הכי מאושרים שיש, ממש בעננים", אמרו ההורים בהתרגשות לאחר הלידה. "מה שמדהים זה שכל אחד מהתאומים דומה לאב אחר", מוסיף ד"ר בר.

לדבריו, את הגנים של הבנים יקבעו ארבעת ההורים. "הגנים של האבות ותורמת הביצית יתבטאו במראה החיצוני של הילדים ואילו תכונות כמו אינטליגנציה, מזג ונטיות שונות יקבעו על ידי האישה שנשאה את ההיריון". על פי ד"ר בר, אין כל תיעוד בהיסטוריה הרפואית של מקרה דומה בעולם. "נדמה לי שזה תקדים עולמי ומעולם לא קרה מקרה כזה במכוון".

עוד בנושא:
תינוקת נולדה כשהיא "בהיריון" עם תאומים
אישה שנולדה בלי רחם ילדה תאומות
לראשונה: ילדים נולדו לאימם מרחם סבתם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully