פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      למה פעילות גופנית הפכה להיות כל כך מסובכת?

      כמעט כמו בכל דבר, האנושות לא מפסיקה לנסות ולבחון את הגבולות שלה, גם כשמדובר בכושר. האם הריצות הארוכות והמשקולות שאנחנו מרימים באמת יותר יעילים מכמה מתיחות וצעדים פשוטים?

      למה פעילות גופנית הפכה להיות כל כך מסובכת?

      לא הרבה השתנה מתחילת המאה בכל הקשור במרדף אחרי הגוף המושלם, אבל הרבה מאוד השתנה בדרך שבה אנחנו מנסים להשיג אותו. אם לפני כמה עשורים אנשים בעיקר עשו תנועות ריקוד עדינות, שעשוית להזכיר את הפילאטיס של ימינו, היום אימוני הכושר עלו שלב, וסחיבת חביות, הרמת משקולות ומתיחה בגומיות הם הטרנדים העיקריים שאפשר לראות.

      המגזין האינטרנטי VOX הביא השבוע דוגמה לשינוי של העשורים האחרונים בדמותה של דבי דרייק. דרייק היא כוהנת כושר משנות ה-60, בעלת תוכנית מצליחה בטלוויזיה, שהבטיחה לצופות שלה להעלים את הסנטר הכפול והבטן ולהצר את הירכיים בעזרת פיתולים עדינים ונשימות עמוקות. בלי משקלים להעמיס או קילומטרים לרוץ, היא הדגימה לפני למעלה מ-50 שנה, איך בעזרת תנועות פשוטות בבית, ללא עלות, כולנו יכולים לחטב את הגוף.

      למרות ששיטתה של דרייק קוסמת מאוד, בעיקר לעצלנים, נראה כי אנחנו לא באמת עומדים לפשט את הפעילות הגופנית שאנחנו עושים. בתחילת השנה פרסם הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט ( ACSM), שחוזה טרנדים בעולם הכושר כבר תשע שנים, את הדירוג שלו למה שהולך לנענע לנו את הישבן בשנה הקרובה. התוצאות הראו כי את מקומם של אימוני הזומבה והפילאטיס החליפו אימונים שאינם מבוססים על מכשירים, אך עדיין דורשים אימון בעצימות גבוהה. בין שאר הטרנדים החזקים נמצאים אימוני הקרוספיט, יוגה ואימונים קבוצתיים מחוץ לחדר הכושר.