פסח בריא

לא נשתנה כלום: כך תשמרו על הדיאטה בחג

חג הפסח טומן בחובו אתגרים רבים, ביניהם גם שמירה על משקל ואורח חיים בריא. רגע לפני שהוא מתחיל, ריכזנו בעבורכם את כל המידע ההכרחי וגם שיטות שיעזרו לכם לקבל החלטות תזונה בריאות

02/04/2015
תתכוננו(צילום: דרור עינב)

חגים הם לא עסק פשוט. לא אם אתה נשוי, לא אם אתה רווק, לא אם אתה מחוסר עבודה ובטח לא אם אתה שומר על המשקל. אורכו של החג, ריבוי הארוחות המשפחתיות והמאכלים המסורתיים עתירי הקלוריות גורמים לחג הפסח להיות לא פופולרי בקרב מי שנמצא בעיצומו של תהליך אימוץ אורח חיים בריא.

היציאה מהשגרה בימי החג עשויה להוביל לאי סדר ולחוסר הקפדה על אכילה מאוזנת במשך היום, מה שעלול להוביל להפרעה ברמות הסוכר בגוף ולעליה במשקל. חשוב לזכור כי הקושי לא נגמר בארוחת ליל הסדר, וכי אחריה צפויות לנו ארוחות חגיגיות רבות, ולכן מומלץ להקפיד על כמה כללים אשר יעזרו לנו לחגוג את פסח ועדיין להישאר מאוזנים מבחינה תזונתית.

1. נקיון: נקיון וסידור הבית מהווים הזדמנות להיפטר ממאכלים עתירי שומן וקלוריות אשר עלולים להזיק לבריאות. בדרך כלל אנו חוזרים וקונים את אותם המאכלים בגלל כוח ההרגל. ההפסקה שקיימת בחג יכולה לסייע לנו לעשות סדר ולמיין מה נשאר בבית ומה יוצא. פעולה זו יכולה להוביל לשינוי במאכלים אותם מכניסים הביתה.

2. להיפטר מהרגלים רעים. עכשיו, כשחג הפסח בפתח ועונה חדשה מתחילה, זו הזדמנות מצויינת להיפטר מהרגלי תזונה ישנים אשר מזיקים לגופנו. ערכו רשימה, מאיזה הרגל הייתם רוצים להיפרד? גם להוריד חצי כפית סוכר בקפה זו התחלה מצוינת.

3. התחלות חדשות: נסו להכיר ולטעום מאכלים חדשים ומזינים אשר עדיין לא טעמתם מעולם. אולי תגלו כי המאכל החדש טעים לכם וכך תכניסו עוד קצת בריאות לתפריט היומי שלכם.

4. צאו החוצה. פסח הוא חג המאפשר יציאה מחוץ לבית. נצלו זאת לבילוי משפחתי שכולל פעילות גופנית כמו טיולים בחיק הטבע, רכיבה משותפת על אופניים או אפילו משחק כדור משותף עם ילדכם. כך תעבירו לכם ולהם מסר כי פעילות גופנית יכולה להיות חוויה מהנה.

חשוב לדעת

7 גורמי סיכון למחלות לב ודרך אחת לזיהוי מוקדם ומניעת נזקים

מוגש מטעם שחל
לזניית פטריות ומצות. נמרוד סונדרס
מצה אחת שווה 150 קלוריות. מצה בריי כבר כ-250 קלוריות(צילום: נמרוד סונדרס)
"לצד אכילת המצות בחג חשוב לשתות מים, שיכולים לסייע לאלו הסובלים מתופעות כגון גזים ועצירות. חליטות צמחים כגון קמומיל, שומר או מרווה יכולות לעזור גם כן"

אחרי שערכנו את השינויים האפשריים לקראת חג הפסח והאביב בכלל, ישנם כמה כללים תזונתיים שיעזרו לכם לשרוד את ארוחות החג. לשם כך, כדאי שתצטיידו בקצת מידע.

1. מצות: חג הפסח נקרא גם חג המצות ולא לחינם. מצה רגילה אחת תוסיף כ-150 קלוריות לארוחה שלכם, ששוות ערך לשתי פרוסות לחם רגילות או ארבע פרוסות של לחם קל, וזה מבלי התוספות על המצות כגון דבש, שוקולד או טיגון עם חלב או ביצה שמעלים את הערך הקלורי.לצד אכילת המצות בחג חשוב לשתות מים, שיכולים לסייע לאלו הסובלים מתופעות כגון גזים ועצירות. חליטות צמחים כגון קמומיל, שומר או מרווה יכולות לעזור גם כן.

2. יין: גרם אלכוהול אחד מספק לגופנו כ-7 קלוריות לעומת 4 קלוריות אותם מספק גרם אחד של פחמימה. בכוס יין גדולה יש כ-170 קלוריות ולכן מומלץ לתכנן מראש את התקציב של הקלוריות בארוחות החג, כך שהארוחה לא תגרום לנו להיות במאזן אנרגטי חיובי הגורם לעלייה במשקל.

בלי קמח, אבל עדיין משמין(צילום: נמרוד סונדרס)

3. לקנח בפירות: מומלץ להגביל את אכילת העוגות, העוגיות ושאר הממתקים בחג הפסח בשל הכמות הרבה של השומנים והסוכר בהם. פרוסת עוגת פסח ללא קרם, לדוגמה, תעלה לכם 250 קלוריות. מבין הקינוחים כדאי לבחור בפירות וגם אותם יש לאכול במידה. כוס של סלט פירות לדוגמה, יכולה להוות תחליף מועדף לקינוח בסוף ארוחת החג.

4. על האש: אכילת בשר צלוי על האש הינה אחד מסממני החג. העדיפו לאכול נתח בשר רזה, פילה בקר או סינטה והמעיטו באכילת נקניקיות, בשר כבש ועוד. העדיפו לשלב בארוחה זו כמות גדולה של ירקות (שיפוד ירקות לדוגמה) המכילים כמות גדולה ויטמינים, מינרלים וגם כמות גבוהה של סיבים תזונתיים התורמים בין היתר לתחושת השובע.

.

  • מצות
  • פסח
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully