וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה הבאה: חיסון פפילומה גם לבנים בכיתה ח'

9.3.2015 / 12:20

במטרה לעצור את התפשטות נגיף ה-HPV שעלול לגרום לסרטן צוואר הרחם ולסוגי סרטן נוספים, הודיע משרד הבריאות כי משנה הבאה יחוסנו גם בנים בכיתה ח'

אילוסטרציה. ShutterStock
לא לבנות בלבד/ShutterStock

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי החל משנת הלימודים הבאה ינתן חיסון נגד נגיף הפפילומה גם לבנים בכיתה ח'. עד היום רק בנות קיבלו את החיסון.

"מהלך זה מהווה נדבך נוסף בהתמודדות עם הנגיף ויעזור לצמצם את התחלואה גם בקרב הבנים וגם בקרב הבנות", נמסר ממשרד הבריאות. "בכך מצטרפת מדינת ישראל לשורה הראשונה של המדינות המערביות המעניקות הגנה מרבית נגד הנגיף והמחלות הנגרמות כתוצאה ממנו".

החיסון ניתן נגד נגיף הפפילומה האנושי, HPV. מדובר במשפחה של נגיפים המונה מעל 100 זנים העלולים לגרום לסרטן צוואר הרחם אצל נשים ולסוגים נוספים של סרטן. הדבקה בנגיף בין גברים לנשים מתרחשת במיוחד בעת קיום יחסי מין.

החיסון נגד הנגיף יעיל מאוד. מנתונים שפרסם המרכז לבקרת מחלות בארצות הברית (CDC) עולה כי תוך ארבע שנים (2006-2010), מאז שהחלו לחסן נערות נגד וירוס הפפילומה, צנח מספרן של הנדבקות בזנים המסוכנים האחראים לסרטן צוואר הרחם בחצי. מחקרים שנערכו בעולם מצאו כי החיסון יכול למנוע גם את מחלת הסרטן בקרב בנים, בעיקר סרטן מסוג הלוע, פי הטבעת וגם גידולים באזור הראש והצוואר.

המלצה מקצועית שקיימת בכמה מדינות בעולם

"מדובר בהמלצה מקצועית שקיימת כבר בכמה מדינות בעולם, לחסן גם ילדים בנים נגד הנגיף", מסביר פרופסור איתמר גרוטו, ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, את ההחלטה. "ברגע שנחסן גם בנים, הסיכויים להעברת הנגיף דרך יחסי מין ולהדבקה ילך ויקטן. במקביל, מחקרים הראו כי ניתן לרדת אצל בנות משלוש מנות לשתי מנות. את השינויים הללו נתחיל בשנת הלימודים הבאה".

לדברי פרופסור גרוטו, "במשא ומתן עם חברת התרופות שמשווקת את החיסונים, הצלחנו לשמור על אותה רמה של עלות החיסונים, ולכן לא נזדקק לתקציב נוסף בשל כך ולא היה צורך להכניס את השינויים לסל הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully