וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: צמצמו את ההאזנה למוזיקה לשעה ביום

8.3.2015 / 7:58

כולנו שומעים מוזיקה בדרך לעבודה או באוטובוס, ובדרך כלל היא חזקה מדי. כעת, ארגון הבריאות העולמי הוציא אזהרה לפיה מומלץ לא להאזין למוזיקה חזקה יותר משעה ביום. החשש - העולם מאבד את השמיעה שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפכו את ההאזנה למוזיקה לבטוחה. מתוך הקמפיין של ארגון הבריאות העולמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם היו שומעים מוזיקה בתקליטים על הספה בבית, אבל היום היא נמצאת בכל מקום. בעיקר באוזניות של המכשירים הסלולריים שלנו. על פי ארגון הבריאות העולמי, ההרגל שלנו ללכת עם אוזניות ולשמוע מוזיקה רועשת עשוי להביא להתחרשות, ולכן הוא פרסם המלצה לפיה אנשים צריכים להאזין למוזיקה למשך שעה ביום. לא יותר.

לפי הנתונים שפרסם הארגון, 1.1 מיליארד בני נוער וילדים נמצאים בסיכון לאובדן שמיעה לצמיתות מכיוון שהם מאזינים למוזיקה רועשת מדי ולזמן ארוך מדי. תוסיפו לכך, את המוזיקה החזקה במועדונים, בברים ובהופעות, וקיבלתם דור שהולך ומתחרש.

43 מיליון בני אדם בגילאי 12-35, כך פורסם, סובלים מאובדן שמיעה במידה זו או אחרת, והמספרים רק עולים עם השנים. בארה"ב למשל, המספרים של צעירים שסובלים מבעיות שמיעה עלו מ-3.5 אחוזים בשנת 1994, ל-5.3 אחוזים בשנת 2006.

אוזניות. ShutterStock
בעיה מסוכנת שלא מדברים עליה מספיק/ShutterStock

רוב בעיות הבריאות שאנחנו מכירים בעולם מגיעות ממדינות לא מפותחות, אבל החשיפה לסאונד חזק ולא בטוח, היא דווקא בעייתם של מדינות המערב השבעות. "אנחנו בעיקר מנסים להעלות מודעות לנושא שלא מדברים עליו מספיק, אבל יש לו את הפוטנציאל להסב נזק רב שניתן למנוע אותו בקלות", הסביר ד"ר את'יאן קרוג, מארגון הבריאות העולמי ל-BBC.

קרוג הסביר כי ההמלצה של הארגון לצמצם את זמן ההאזנה למוזיקה לשעה, היא המלצה גורפת. בארגון מבקשים בנוסף, לגלות אחריות ולהוריד את הווליום בעת ההאזנה, ולערוך בדיקות שמיעה תקופתיות. "אנחנו לא מבקשים למדוד את הזמן על הדקה, אבל כן מעוניינים שאנשים שמאזינים למוזיקה באזניות עשר שעות ביממה, ידעו את הנזק. גם שעה אחת של מוזיקה חזקה יכולה להיות יותר מדי".

לא רק בלוז: מוזיקה עצובה מעודדת אותנו
יוצר מהלב: המחלה שעיצבה את יצירותיו של בטהובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully