וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאו, חטיפים דווקא יכולים לעזור לכם לרדת במשקל

מערכת וואלה! בשיתוף BARBARY

4.3.2015 / 13:58

חטיף מזין של 200 קלוריות יכול לסייע לכם להרגיש שבעים עד לארוחה הבאה, לתת לכם זריקת אנרגיה לפני אימון או לאזן אתכם אחרי כמה שעות מתישות במשרד. כך תבחרו את הנשנוש המושלם

אילוסטרציה. ShutterStock
יש חטיף ויש חטיף/ShutterStock

יש משהו מטעה במילה "חטיף". נשמע לנו שמדובר במאכל שומני ותעשייתי שארוז בשקית. אבל חטיפים, נשנושים, ארוחות ביניים או איך שלא תרצו לקרוא לזה, דווקא עשויים לעזור לנו לשמור על תזונה מאוזנת - למנוע נפילות סוכר שמובילות לעייפות ובסופו של דבר להתקפי רעב ואכילה בלתי נשלטת. חטיף מזין של 200 קלוריות יכול לסייע לכם להרגיש שבעים עד לארוחה הבאה, לתת לכם זריקת אנרגיה לפני אימון או לאזן אתכם אחרי כמה שעות מתישות במשרד.

כמה כללי אצבע

שילובים: מומלץ שהחטיפים שאתם צורכים בין הארוחות יכילו רכיבים מכמה קבוצות מזון - חלבון, שומן, פחמימה. למשל: יוגורט עם פרי, מקלות גזר עם חומוס, קרקרים מחיטה מלאה עם גבינה. רכיבים מקבוצות מזון שונות יסייעו לכם להרגיש שבעים ומרוצים עד לארוחה הבאה.

ניידות: בחרו בחטיפים ניידים שאפשר לשאת בתיק לכל מקום ובכל עת. אם תסתובבו בתיק עם אוכל טעים ומשביע סביר שהפיתוי לקנות אוכל שמן או תעשייתי יהיה נמוך יותר כשתיעשו רעבים. הכינו לכם שקית עם אגוזים ופירות יבשים, קופסה עם מקלות גזר או תפוח ויוגורט. מי צריך סביח כשיש את כל אלו?

ודאו שזה רק חטיף: חטיף הוא רק חטיף. הוא אמור לתת לכם מספיק אנרגיה ולגרום לכם להרגיש שבעים עד לארוחה הבאה, אבל לא להיות ארוחה של ממש. מומלץ לאכול 150 עד 200 קלוריות ולא יותר מזה. בשל ההגבלה הקלורית רצוי לבחור את מרכיבי החטיף בקפידה.

שימו לב לשעה: אם אתם אוכלים ארוחת בוקר מוקדמת, ייתכן שתתחילו להרגיש רעב לפני ארוחת הצהריים. כמה אגוזים יכולים לסגור את הפינה הזו בשבילכם ולאפשר לכם להמשיך לתפקד עד הארוחה. בשעות הצהריים המאוחרות, כשהעייפות פתאום תוקפת ועמה חשק עז למשהו מתוק, במקום לאכול עוגיות או ופלים, אכלו חטיף אגוזים ופירות . הסוכר שבפירות יעזור לכם להתעורר מחדש ולהיערך להמשך היום. לפני אימון גופני השתדלו להכניס משהו קטן לפה בשביל האנרגיה, ובלילה, אם חלפו כבר כמה שעות מאז ארוחת הערב ואתם מרגישים שוב רעבים, אפשר לאכול קרקר או שניים עם גבינה.

אישה אוכלת ליד המקרר. ShutterStock
כמה קלוריות יש בקרקר?/ShutterStock

סימני דרך

קריאת הסימון התזונתי שעל החטיפים והנשנושים תאפשר לכם לבחור בתבונה את המזון שאתם מכניסים לגוף. היא עוזרת לכם לבחור באפשרויות הבריאות יותר והנכונות יותר לכם. חשוב לשים לב לשני דברים – הרכיבים והסימון התזונתי. הערך הקלורי של המוצר אמנם חשוב, אבל לא על חשבון הרכיבים שבו.

הרכיבים מופיעים על התווית בסדר יורד על פי כמותם. הרכיב הראשון ברשימה הוא תמיד הרכיב שכמותו הגבוהה ביותר, השני במקום השני, וכן הלאה. במילים אחרות: אם רשימת הרכיבים פותחת בסוכר או שחומר משמר מופיע במיקום גבוה ברשימה, אולי כדאי שתחפשו משהו אחר.

חטיפי בריאות. ShutterStock
חטיפי בריאות? היזהרו מחיקויים/ShutterStock

הסימון התזונתי מספק מידע על הערכים התזונתיים ל?100 גרם מוצר (ולפעמים גם למנה). כשקוראים את הסימון התזונתי יש לשים לב לעובדות הרלוונטיות למנת חטיף אחת (ולא ל?100 גרם). קריאת התווית מאפשרת להשוות, למשל, בין כמות הסוכר והכולסטרול במוצר אחד לכמות הסוכר והכולסטרול במוצר אחר. תווית המזון מאפשרת לכם למצוא את החטיפים שמכילים כמות גבוהה של ויטמינים, חלבונים וסיבים תזונתיים.

חטיפים ארוזים הם יופי של ארוחת ביניים, אבל חשוב שתדעו מה אתם מכניסים לבטן. הישמרו מפני חטיפי "בריאות" שאינם יותר מאוסף של סוכרים וחומרים משמרים. קראו היטב את הסימון התזונתי שעל החטיפים וודאו שאתם מבינים כל מה שכתוב בה.

הכתבה הוכנה בשיתוף שרית עטיה, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת BARBARY

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully