וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאנו לבדוק: מה הכי חשוב לקנות לפני הלידה?

17.2.2015 / 9:25

הלידה היא אחד מהאירועים שבהם מופעל על ההורים לחץ רב לקנות עוד ועוד דברים, גם אם אחר כך הם נותרים ללא שימוש. אז מה באמת כדאי לקנות ועל מה אפשר לוותר? יצאנו לברר

מערכת וואלה!

מי לא אוהב קניות? וכשיש סיבה לשופינג איכותי- כלומר תירוץ שמצדיק סיבוב אינסופי בקניון והתאבזרות בכמה שיותר שקיות עם ריח של חדש- אין יותר טוב מזה.

העובדות בשטח מציגות שני מצבים נפשיים בהם נשים רוכשות יותר מדי דברים שנעים על הסקאלה שבין ה"לא שימושי" ל"לא שימושי בעליל".

המצב הראשון הוא טרום חתונה - הוצאות אינסופיות על קישוטי שולחן (שבהם אף אורח לא יבחין), תוספת לעיצוב האולם (כי מפיות בכחול רויאל עם פסים של אפור מלאנז' זה תוספת תשלום), זר כלה (שאחרי שתי דקות תתקעי אצל אמא שלך כי הכי סיוט לחבק אורחים ביד אחת), קישוט לרכב (שחונה מאחורי האולם) ועוד ועוד.

אחרי שהוצאת כסף על כל כך הרבה דברים מיותרים (למעט השמלה שלך, היא אף פעם לא תיחשב להוצאה מיותרת) תגיעי למצב השני בו (שוב) תרכשי ערימות של דברים מיותרים: טרום לידה. בשלב הזה תשברי את שיאי הרכישות בעזרת פינגווין מהבהב, כבשה שמנפיקה "רעש לבן", מובייל כבשים ומובייל פרפרים (אחד לכל מצב רוח), מגבונים לחים למוצצים ונעלי "ניו-בורן" כי הן נ-ו-ר-א קטנות ונורא מתוקות ונורא חמודות ונורא מתאימות בערך לשלושת הימים הראשונים בחיי הילד שלך - ואת שלושת הימים האלה את תמחקי מהזיכרון גם ככה - ולכן הן לא ינעלו על רגלי התינוק שלך לעולם.

זה לא אתן, אלא ההורמונים

האמת? בולמוס הקניות הזה לא קורה רק באשמתך. להלן שני גורמים שתמיד תוכלי להאשים כשתיפגשי בחשבון האשראי החודשי:

א. את בהיריון, וזה נותן לך לגיטימציה לתשעה חודשים לפחות להאשים את ההורמונים. אף אחת לא ממש יודעת באילו הורמונים מדובר, אבל עובדתית יש לך כאלה והם סיבה טובה לכל טירוף חושים שיהיה לך, בעיקר כשמדובר בטירוף קניות.

ב. הסובבים אותך, מתוקף היותם ישראלים, מעודדים את ההתרגשות שגואה בך לקראת התרחבות התא המשפחתי, ויותר מזה הם מעודדים את תאוות הקניות שלך: שולחים לך לינקים של מבצעים שווים במגוון רשתות ורושמים אותך לאלפי ניוזלטריום ומועדוני לקוחות חדשים - מה שמעבה את הארנק שלך בכרטיסי חבר מבריקים שמקנים לך הנחות חדשות שאת פשוט ח-י-י-ב-ת לממש.

אי אפשר להגיד בפה מלא שמדובר ברכישת סטארט-אפים שלא ניתן להתקיים בלעדיהם. לא מדובר בתיק מתאים ונוח לסחיבה על הגב או הכתף כשמלפנים תלויים לך בערך חמישה קילו במנשא שלא בהכרח מאפשר לך תזוזה קלילה כאיילה, או מתקן משוכלל שיחזיק את הבקבוק במקומך ברגעים שתרצי לחוש שוב בחירות זרועותיך. ובכל זאת מדובר ברכישה בלתי נגמרת- שלרוב מלווה ברשימה באורך שני עמודים בחסות חברה טובה/ רשת חנויות לתינוקות וילדים/ ד"ר גוגל הנאמן- שמאפיינת כל הריונית - גם הטריות וגם המנוסות שבחבורה. בשורה התחתונה כולן יודעות שברגע שיש באמתחתך מספיק מוצצים, מגבונים וחיתולים את מסודרת. אבל מה אפשר לעשות? - זה לא אנחנו, אלה ההורמונים!

מערכת וואלה! בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully