וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שתעקוב אחרי חילוף החומרים שלכם

10.2.2015 / 10:10

מטבוליזם טוב הוא אחד מהדרכים של הגוף להודיע לנו שהכל עובד כמו שצריך. אפליקציה חדשה שתעקוב אחרי התרכובות שהגוף שלנו מייצר תוכל להראות לכם איך הדברים היומיומיים שאתם עושים משפיעים לכם על הבריאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבריאות שלכם בשידור חי על מסך הטלפון החכם. אפליקציית Kenkodo/מערכת וואלה!, צילום מסך

האפשרות לבחון את המדדים הבריאותיים שלנו באמצעות סנסורים כאלה ואחרים כבר הביאה מגוון רחב של אפליקציות לשוק. הפעם מבקשת חברת Metabolic Discoveries להציע לנו את Kenkodo, שירות שמאפשר לעקוב בעזרת אפליקציה וטיפת דם אחת בשבוע אחרי הפעילות המטבולית שלנו. בימים אלה מנהלת החברה קמפיין גיוס המונים באינדיגוגו.

התפיסה של החברה מתבססת על תחום הנקרא Metabolomics שזו בעצם הטכנולוגיה באמצעותה מודדים את כל המטבוליטים הקיימים בדם. הטכנולוגיה הומצאה פה בישראל על ידי חוקרים ממכון וייצמן. דרך הפעילות של המטבוליטים משתקפת הפעילות המטבולית כולה של הגוף - שלה השפעה משמעותית על מצב הבריאות שלנו. באמצעות הטכנולוגיה אפשר לקבל פרופיל של כלל המולקולות הקטנות בגוף, כמו הורמונים, ויטמינים, חומצות אמינו וחומרים אחרים המצויים בתא או ברקמה של יצור חי.

ההתפתחות הטכנולוגית מאפשרת כיום למדוד את המטבוליטים באופן יחסית מהיר יעיל ומקיף, והחברה מבקשת לנצל זאת על מנת לתת פידבק מהיר וישיר לצרכנים על מצב בריאותם. זו פעילות לא פחות מעמיקה והרבה יותר נרחבת בשאיפה שלה מבחינת היחס עם צרכני הבריאות, מאשר מתן פידבק על דופק למשל או על קצב נשימה כמו באפליקציות אחרות. היכולת לבחון את כל המטבוליטים בדם, באופן עקבי ועצמאי, יכולה בהחלט להוות מהפיכה אדירה.

עוד באותו נושא

המעבדה הרפואית מגיעה אליכם הביתה

לכתבה המלאה

איך המטבוליזם עוזר לנו?

ישנו מגוון רחב ביותר של גורמים המשפיעים על המטבוליזם, חלקם גנטיים וחלקם סביבתיים. בין היתר מדובר במין, מוצא, גיל, היסטוריה רפואית, סוג הדם, תרופות שאנו לוקחים, תוספי תזונה, מצב הרוח שלנו, היריון, שינה ואפילו מדיטציה, סטרס, ספורט ועוד ועוד. בקיצור כמעט כל דבר שנעשה או עשינו משפיע על ההרכב של המולקולות הללו בדם שלנו.

הטכנולוגיה של Kenko עוכבת אחר לא פחות מ-1000 מטבוליטים, המסוגלים לתת תמונה מאוד רחבה על המצב הבריאותי שלנו, ולסייע לנו לבצע שינויים התנהגותיים שונים. בסרטון הגיוס של החברה, מספרת ד"ר ג'וזפין וורסק כי לאחר שראתה כיצד קפה משפיע על מצב הדם והמטבוליטים היא הפסיקה לשתות אותו, ולעומת זאת, כיצד ראתה שיפור לאחר ריצה וקיבלה תיאבון לפעילות גופנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשתית רבת עוצמה למעקב בריאותי צמוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיבור של טכנולוגיית המעבדה לצורת הצגה ידידותית באפליקציה, יוצרת תשתית רבת עוצמה למעקב בריאותי צמוד ונרחב, כמו גם כר רחב לשינוי התנהגות. את כל המידע הנרחב שמתקבל, מבטיחה החברה לשמור בצורה מאובטחת על ענן, ברמת ביטחון המוכרת בבנקים. כך לפחות נטען באתר שלה.

תעזור למנוע מחלות בעתיד

מנכל החברה ד"ר ניקולס שאואר מקווה שהכלי החדש שהם יצרו יסייע לאנשים בהחלטות הקשורות לבריאות שלהם. "למטבולומיקס יש את הפוטנציאל להבין ולפענח שאלות רבות הקשורות למשמעות של אורח החיים שלנו על גופנו", הסביר, "בעתיד היא תאפשר להעצים את הפרט עם מידע זה ולסייע לו לקבל החלטות שונות לגבי אורח החיים, כמו איזה מאכלים עליו לצרוך".

מעבר להעצמת המטופלים יכולה הפלטפורמה להפוך לכלי משמעותי עבור מערכת הבריאות, ולהעצים לא רק את החולים, אלא גם את הרופאים. אנשי Kenko מדגישים בפני המשתמשים הפוטנציאלים, כי האפליקציה והבדיקות אינן מהוות תחליף לרופא, וגם לא תחליף מלא לבדיקות הדם השונות, שכן יש בהם לא מעט חלקים שאינם קשורים למטבוליטים. יחד עם זאת, האפליקציה החדשה תוכל להעצים בצורה משמעותית את האפשרות לביצוע התערבות רפואית ולמניעת מחלות בעתיד.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר



לכל הטורים של בריאות דיגיטלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully