וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים עם ישבן גדול מגדלות ילדים חכמים יותר

19.1.2015 / 8:21

בשנה האחרונה יש עיסוק מוגבר ולא תמיד ברור בישבן הנשי. מחקר חדש תוקף את הנושא מזווית שונה לחלוטין וטוען כי אמהות עם ישבן גדול בעצם מועילות להתפתחות הילדים שלהן

קים קרדשיאן, נורת' ווסט. ספלאש
תגידו מה שתגידו. האישה הזו היא אמא למופת. קים קרדשיאן ונורת' ווסט/ספלאש

בשנה האחרונה יש עיסוק מוגבר ולא תמיד ברור בישבן הנשי (ע"ע קים קרדשיאן), אבל הרבה נשים עדיין לא מרגישות בנוח עם האיבר המדובר. אם גם אתן מהנשים שמשוועות לישבן קטן יותר, מחקר חדש מצא למה כדאי לכן להיות שמחות בחלקכן. התשובה אגב, הרבה יותר בסיסית משחשבתן.

המחקר של אוניברסיטת פיטסבורג מצא כי התפתחותו השכלית של הרך הנולד בזמן ההנקה תלויה בשומן שמצוי בירכיים ובישבן של האם. החוקרים מצאו כי השומן הזה משפיע ישירות על האינטליגנציה של הילד ועל סיכויי ההישרדות שלו. מה שמסביר את המשיכה האבולוציונית של גברים לנשים מקומרות.

לפי החוקרים, בשומן באזור הירכיים והישבן של האם מצויות חומצות שומן (DHA) מסוג אומגה 3 שהן מרכיב מבני עיקרי של המוח האנושי וקליפת המוח. "אתה צריך הרבה שומן כדי לבנות מערכת עצבים. השומנים באזורים אלה מועשרים ב- DHA, שהוא מרכיב חשוב במיוחד במוח האנושי. זה נראה כאילו נשים התפתחו כדי לצבור שומנים כאלה ולהחזיק בהם עד שהתינוק מגיע", הסביר עורך המחקר ומחבר הספר "למה נשים צריכות שומן", פרופסור וויל לאסק.

אילוסטרציה. ShutterStock
לא רק הציצי חשוב, גם הישבן/ShutterStock

לדברי פרופסור לאסק, אצל כל היונקים קיימים אחוזי שומן גבוהים יותר בקרב הנקבות ביחס לזכרים, אך הם עומדים על כ-5-10 אחוזים הבדל. "אצל המין האנושי אנחנו מדברים על הבדלים של כ-30 אחוזים מממוצע, בדומה לדובים שהולכים לשנת חורף, או לוותינים ששוחים במים הארקטיים הקפואים, הסביר לסאנדיי טיימס.

לדברי לאסק, 80 אחוזים מהשומן הנדרש להתפתחות המוח של התינוק מגיע מהאמא. "פחות מאחוז אחד מהשומן בגוף התינוק הוא של חומצות השומן האלה, והן מגיעות דרך ההנקה של האמא. זו אחת הסיבות שאימהות מיניקות מאבדות כקילו שומן בחודש". השומנים בחלב האם שמכילים חומצת שומן פלמיטית, חומצות שומן כמו אומגה 3 ו-6 ועוד, חיונים להתפתחותו הגופנית והשכלית של התינוק במיוחד בשנה הראשונה לחייו.

עוד באותו נושא

האם מניקה את בתה בת ה-6: למה זה בעצם לא בריא

לכתבה המלאה
ג?ניפר לופז לובשת נעים קאן בטקס פרסי מגזין פיפל, בוורלי הילס, 18 דצמבר 2014. רויטרס
לג'ניפר לופז יש יתרון מובהק/רויטרס
ביונסה. ספלאש
בלו אייבי של ביונסה. עתיד מבטיח/ספלאש
קניה ווסט וג'יי זי. AP
והנה שני אבות שהילדות שלהן יהיו חכמות. קניה ווסט וג'י זי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully