וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גם גברים מושפעים מהורמונים בזמן ההיריון

12.1.2015 / 8:30

תמיד מאשימים את האישה בהשתוללות של הורמונים והנה בא מחקר חדש ומראה כי גם אצל גברים קיימים שינויים הורמונליים בזמן ההיריון, רק שאצלם זה עובד קצת אחרת

אילוסטרציה. ShutterStock
שיוויון בין המינים/ShutterStock

נשים בהיריון שומעות לא פעם ולא פעמיים שההורמונים אשמים בהתנהגות שלהם. מחקר חדש מראה כי ההורמונים של האבות העתידיים, שנשארים במקרים רבים אדישים עד ללידה, משתוללים גם הם, אבל בצורה אחרת מזו של האישה.

המחקר מצא כי אצל אבות לעתיד נרשמה ירידה של הטסטוסטרון והורמון המין אסטרדיול, אך רמות הורמוני הקורטיזול והפרוגסטרון שמושפעים ממצבי מתח, נותרו כשם שהיו. זו אינה הפעם הראשונה שחוקרים מצאו כי אצל אבות בהווה וכאלה לעתיד, נרשמות רמות נמוכות של טסטוסטרון, אך החוקרים לא ידעו באיזה שלב מתחילה הירידה.

צוות החוקרים בראשה של ד"ר רובין אדלשטיין מאוניברסיטת אן הארבור במישיגן, הוא הראשון להראות כי השינויים ההורמונליים אצל הגבר מתחילים בשלבים די מוקדמים של ההיריון. "הדבר הכי מעניין במחקר שלנו, הוא לא העובדה שרמות ההורמונים יורדות, אלא שרק עצם המחשבה של הגבר על היותו אבא לעתיד, גורמת לירידה הזו", הסבירה אדלשטיין לרויטרס.

בר שלקח חופשת לידה. ShutterStock
אבא טוב, זה אבא עם רמות הורמונים נמוכות/ShutterStock

המחקר שהתפרסם במגזין האמריקאי לביולוגיה אנושית בדק 29 זוגות שממתינים ללידת ילדם הראשון. הבחירה בזוגות שזו להם הלידה הראשונה לא הייתה אקראית והם ניסו להקטין את ההשפעה שיש לניסיון של ההורים על המחקר.

עוד באותו נושא

מי מפחד מגברים בחופשת לידה?

לכתבה המלאה

לנשים עולה ולגברים יורד

הזוגות נתבקשו לתת דגימות רוק ארבע פעמים במהלך ההיריון, בערך כל שמונה שבועות. דגימות הרוק הללו אפשרו לחוקרים לבדוק את רמות ההורמונים טסטוסטרון, אסטרדיול, קורטיזול ופרוגסטרון בגופם של ההורים לעתיד. כפי שהחוקרים ציפו, אצל הנשים נרשמה עליה ברמות ארבעת ההורמונים ואילו אצל הגברים רמות הטסטוסטרון והאסטרדיול ירדו.

למרות שהקורטיזול והפרוגסטרון לא ירדו אצל האבות לעתיד, החוקרים מצאו כי הרמות של הורמונים אלה היו זהות (נמוכות או גבוהות) בקרב הזוגות עצמם. החוקרים שיערו כי הדמיון ברמות ההורמונים האלה קשור לכך ששניהם, גם האב וגם האם נמצאים במצב של מתח לקראת הלידה והם הביעו רצון לחקור את הנושא במחקרים הבאים שלהם.

רמות הורמונים נמוכות אצל אבות תומכים

המחקר לא הסתיים רק בשלב ההיריון, אלא המשיך גם הלאה אחרי הלידה. החוקרים מצאו כי גברים שרמות האסטרוגן שלהם ירדו במהלך ההיריון היו אבות שמעורבים יותר בחיי התינוק ותמכו יותר בנשותיהן.

למרות שהמחקר נעשה על מספר נמוך יחסית של משתתפים, החוקרים שילבו גם את האימהות וגם את האבות במחקר אחד, לא כפי שנהוג במקרים אחרים. בנוסף, הזוגות היו במעקב בנקודות שונות במהלך היריון, כך שההשפעות הפיזיולוגיות והנפשיות היו מנוטרות ומתוארכות.

מחקרים קודמים הראו כי אצל גברים נשואים עם ילדים רמות הטסטוסטרון נמוכות יותר בהשוואה לרווקים נטולי ילדים. מחקר שנערך ב-2011 מצא כי אמות ההורמונים צנחו בכ-40 אחוזים אצל אבות בחודש הראשון לאחר הולדת ילדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully