וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטר התלת ממדי שיחליף את האחות

11.1.2015 / 14:30

פלסטר שהודפס במדפסת תלת ממדית עתיד להחליף בעתיד את בדיקות לחץ הדם והא.ק.ג של האחות במרפאה. הביוסקופ החדיש שמורכב מסנסורים עדינים יקל על עבודת אנשי הרפואה ויהפוך אותה למהירה ויעילה יותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה עובד. נינג'הפלקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני הטרנדים המרכזיים שמעסיקים כיום את עולם הטכנולוגיה הם השימוש במחשוב לביש ובמדפסות תלת ממדיות. רק לפני שבוע התבשרנו שלסת שהודפסה במדפסת תלת ממד הושתלה בפרצופו של נפגע ירי מסוריה בניתוח שנערך בבית החולים רמב"ם וכעת תלמידים מאוניברסיטת טאיוון ייצרו פלסטר שהודפס גם הוא במדפסת תלת ממד ומאפשר מעקב רציף אחר הנתונים הבריאותיים שלנו.

נינג'הפלקס - הפלסטר החדש שנקרא גם ביוסקופ, נצמד לגוף המטופל ומכיל מספר סנסורים המאפשרים מעקב אחר התנועה של המטופל, הטמפרטורה וכן קולות מתוך הגוף. חיישן הקול בפלסטר זה פועל כמו סטטוסקופ כך שהוא מגביר רעשים מתוך הגוף לצורך מעקב למשל אחר הלב במקביל לחיישן א.ק.ג ועוד. את המידע הזה שולח הפלסטר אל הטלפון החכם ולטענת וול סטריט דיילי שפרסם את הסיפור, מדובר בשיטה המאפשרת חיסכון בעלויות.

החיישנים והסנסורים בביוסקופ ניתנים לשינוי והחלפה באופן פשוט בדומה להרכבת לגו, מה שהופך את המוצר ליותר גמיש. בנוסף, חלק מהחיישנים יהיו ניתנים לשדרוג בעתיד, כמו יכולת שידור למרחקים ארוכים יותר או שיפורים בחיישן הקול שימנע הפרעות מהסביבה ומיקוד טוב יותר ברעשים הנמצאים בגוף עצמו. החיבור וההתאמה של החיישנים מאפשרים ניהול פשוט יותר מצד הצוות הרפואי המבקש להשתמש בפלסטר.

אילוסטרציה. ShutterStock
יחליף את הבדיקות הידניות/ShutterStock

על פי המחקר שפרסמו הממציאים הנתונים מהפלסטר הם נתונים הנדרשים לצורך הערכה סיעודית של החולה לפני טיפול רפואי, הכוללת באופן מסורתי מידע רב על אורח החיים, סימנים חיוניים ומדדים שונים. כיום נתונים אלה נאספים לרוב באמצעות שיחה או באמצעות כלים מקומיים דוגמת בדיקת לחץ דם.

עוד באותו נושא

דוקטור, תדפיס לי גולגולת

לכתבה המלאה

תהליך פיתוח מהיר וזול

השימוש בסנסורים החל לטפטף לתחום הבריאות בשנים האחרונות, אך חוסר הנוחות והגמישות של סנסורים קיימים הגביל את השימוש. הרעיון בפלסטר הביוסקופ היא לאפשר הערכה טובה ונוחה יותר לתפעול, הן עבור המטופל והן עבור הצוות הסיעודי.

האפשרויות היחסית פשוטות היום לייצור של מוצרים מותאמים ובדיקתם, בעיקר בשל הנוכחות של מדפסות תלת ממד, הופך את תהליך הפיתוח להרבה יותר זול, ומאפשר ניסויים מהירים יותר. כעת מתכוונים הסטודנטים מטאיוון להמשיך בניסויים ארוכי טווח על מנת להמשיך ולפתח את מערכת הסנסורים הניידת שלהם לצורך שיפור איסוף המידע.

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

  • עוד באותו נושא:
  • לחץ דם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully