וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: 6 אנשים מתים כל יום מאלכוהול

7.1.2015 / 11:25

עם נתונים כאלה לא ברור איך אלכוהול הוא עדיין חוקי. דו"ח של המרכז למניעת ובקרת מחלות בארה"ב מצא כי שתיה מופרזת אינה נחלתם רק של צעירים, והיא גורמת למוות בעיקר אצל גברים בגילאי המעבר

סיגרים ליד כוס ויסקי. ShutterStock
זה עולה לכם בריאות/ShutterStock

שישה אמריקאים מתים מדי יום מצריכה מופרזת של אלכוהול, ושיעורי המוות עולים אצל גברים בגיל המעבר. הנתונים הקשים האלה פורסמו אתמול בדו"ח ראשון מסוגו של המרכז למניעת ובקרת מחלות בארה"ב.

על פי הנתונים שפורסמו בדו"ח, בין השנים 2010-2012 מתו כל שנה בממוצע 2,221 אנשים מהרעלת אלכוהול, כאשר 75 אחוזים ממקרי המוות אירעו בקרב אנשים בגילאי 35-64, ו-75 אחוזים מתוך המקרים האלה היו גברים. שיעורי המוות הגבוהים ביותר נמדדו אצל גברים בגילאי 45-54. מחקרים קודמים שנעשו בנושא עקבו בעיקר אחרי ההשפעה של אלכוהול על אנשים צעירים ובני נוער. כעת, לאחר תוצאות הדו"ח, מבינים כי מדובר על בעיה רחבה בהרבה יותר.

הרעלת אלכוהול מתרחשת כאשר כמות גדולה של אלכוהול נצרכת בזמן קצר מאוד, רמות האלכוהול בדם עולות בצורה חדה ומשאירות את הגוף בהלם, בלי יכולת מענה. צריכה מוגזמת של אלכוהול בזמן קצר עלולה ל"כבות" חלקים במוח שאחראים על נשימה, ויסות טמפרטורה בגוף וקצב הלב. על פי המרכז למניעת ובקרת מחלות צריכה מוגזמת של אלכוהול שעלולה להוביל להרעלת אלכוהול עומדת על כ-4 משקאות ומעלה באירוע אחד לנשים, ו-5 משקאות ומעלה לגברים.

אילוסטרציה. ShutterStock
רק 1 מתוך 6 אמריקאים עם בעיות אלכוהול דיבר עם הרופא שלו על הבעיה/ShutterStock

עוד נתון מעניין שעולה מהדו"ח הוא שכ-38 מיליון אנשים בארה"ב דיווחו על שתיה מוגזמת, שכללה שתיה רציפה של 8 משקאות אלכוהוליים ארבע פעמים בחודש. למרות התדירות, 90 אחוזים מתוכם אינם אלכוהוליסטים, ואלכוהוליזם נמצא כגורם לשליש ממקרי המוות שנובעים משתיה מופרזת.

שיעורי המוות הגבוהים ביותר מהרעלת אלכוהול תועדו באלסקה, שם על כל מיליון אנשים, 49 מתו מהרעלת אלכוהול. זאת בהשוואה לממוצע במדינה של 9 אנשים מתוך מיליון. שיעורי המוות הנמוכים ביותר לעומת זאת נמדדו באלבמה, טקסס, אילינוי ווירג'יניה.

עוד באותו נושא

המחיר האמיתי של כוס יין בערב

לכתבה המלאה

הנתונים במציאות גבוהים בהרבה

אף שהמספרים שנמצאו בדו"ח מאוד גבוהים, החוקרים כתבו כי ככל הנראה מדובר בהערכת חסר, מפני שהרבה מקרים אינם מדווחים, ורק 1 מתוך 6 אמריקאים עם בעיות אלכוהול דיבר עם הרופא שלו על הבעיה. כדי למנוע את התפשטות מגפת האלכוהול, הם קוראים לרופאים ולקהילות באמריקה להגביר ערנות וליידע על ההשלכות הבריאותיות של הטיפה המרה.

  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully