וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר האמיתי של כוס יין בערב

4.12.2014 / 8:59

כמו אוכל, כך גם בשתיית אלכוהול - הכמויות שאנחנו צורכים עלו מאוד בעשורים האחרונים. כוס יין אדום אולי טובה לבריאות, אבל השאלה היא באיזה גודל היא מגיעה

Drinkaware.co.uk

אם להאמין להצהרות של איגוד הרופאים הבריטי שהתפרסמו השבוע, שתייה של כוס יין על הספה בבית אחרי העבודה שקולה לשלושה צ'ייסרים של וודקה בבר. דאנקן סלבי ראש הרפואה הציבורית באנגליה (PHE), פרסם תדרוך לכתבים בתחילת השבוע, שבו טען כי אלכוהול הפך לרוצח השקט של מעמד הביניים בממלכה. עוד נאמר כי אחוזי המוות ממחלות הכבד במדינה עלו פי חמישה מאז שנות ה-70. הסיבה היא שיותר ויותר אנשים נהנים מכוס יין או משקה בבית, אחרי שעות העבודה, ואין להם מושג כמה אלכוהול הם באמת מכניסים לגוף שלהם.

האישה הטובה. GettyImages
אלישיה פלוריק, האישה הטובה. ערב בבית לא עובר בלי כוס יין/GettyImages

קלוריות, מחלות והפרעות שינה

אנחנו רגילים לשמוע שכוס יין ביום דווקא תורמת לנו לבריאות. על פי ארגוני הבריאות העולמיים לנשים מומלץ לצרוך עד 2-3 יחידות של אלכוהול ביום, כשכל יחידה מוגדרת כ-10 מ"ל של אלכוהול טהור. גברים, לעומת זאת יכולים לצרוך כ 3-4 יחידות ביום.

מה הבעיה אתם שואלים? אם בכוס יין קטנה שמכילה 125 מ"ל יש 1.5 יחידות אלכוהול, בכוס גדולה שמכילה כמות כפולה, יהיו כבר 3 יחידות. כהשוואה, בצ'ייסר וודקה יש אומנם רק כ-25 מ"ל של משקה, אך הוא שווה ערך ליחידה אחת של אלכוהול. וזה מבלי להכניס את כמויות הקלוריות שאתם צורכים (כ-250 קלוריות לכוס גדולה של יין), את העובדה שהשינה שלכם פחות טובה, ואת העלייה בסיכון לחלות לא רק במחלות כבד, אלא גם בסרטן ובעיות לב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אילוסטרציה יין. ShutterStock
כוס אחת ביום. אבל קטנה/ShutterStock

"מחלות הכבד הם הגורם השלישי למוות אצל אנשים עובדים ו-75 אחוזים מהחולים בש??ח?מ?ת מאובחנים רק כשהם כבר מגיעים לבית החולים", הצהיר סלבי והוסיף כי "אלכוהול הוא הגורם העיקרי למחלות אלה, ולמרות שניתן בקלות יחסית למנוע אותן, קשה לשלוט על כמויות האלכוהול שאנשים צורכים בבית".

כמו בדברים רבים אחרים גם במקרה הזה, אנשים לא מסתפקים בכמויות קטנות, אלא מוזגים כוס גדולה יותר ממה שהיו מקבלים אם היו יושבים בבר. תוסיפו לכך את מחירי האלכוהול הזולים יחסית בסופרמרקט בשוואה לברים, ואת העובדה שאף אחד לא יסתכל עליכם מוזר אם תהיו שיכורים מדי, וקיבלתם את המדריך לשתייה מופרזת.


עוד בנושא:
להפסיק לשתות אלכוהול עוד לפני ההיריון

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully