וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורף חם: כך תשמרו על עור בריא

2.11.2014 / 9:01

החורף הוא לא רק העונה של מחלות כמו שפעת, אלא גם זמנו של העור היבש. החימום הביתי, הסוודרים הגדולים והשמש השקרנית עלולים לפגוע לכם בעור. הנה כמה עצות שיחזירו לו את הברק

אישה בחורף. ShutterStock
לשמור על העור חלק, גם בחורף/ShutterStock

אחרי סוף השבוע הגשום שעבר עלינו, החורף כאן וזו כבר עובדה. מלבד מחלות החורף התוקפות את חלקנו בכל עונה גשומה, מזמנת העונה הקרה גם נזקים לעור שלנו, שהופך יבש, מגרד ומתקלף. המזגנים והחימום בבתים, המים החמים במקלחת ואפילו הלבוש הכבד והלא נושם, שואבים את הברק מהעור, אחרי שהרווחנו אותו ביושר במהלך חודשי הקיץ.

האוויר היבש מחוץ ובתוך הבית פוגע בשכבה השומנית של העור ששומרת על הלחות. ברגע שהעור הופך חסר לחות ומתייבש, מתחילים להופיע עליו בקעים שגורמים לגירוד ולחוסר נעימות ואף הופכים את העור לרגיש יותר לדלקות.

כדי למנוע את התופעה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על העור שלכם זוהר, גם בחורף.

מכינים את העור לחורף

1. העצה הראשונה והכי חשובה היא להמשיך לשתות הרבה מים. כשקר בחוץ, שתייה של מים הופכת לקשה יותר, אך 8-10 כוסות ביום ישמרו על הלחות של העור וימנעו יובש. מים קרים אינם מומלצים, בעיקר לא בחורף, ולכן כדאי לשתות פושרים או תה צמחים ללא סוכר. יש לציין כי קפאין שמצוי בתה רגיל ובקפה, מייבש את העור, ולכן כדאי להוריד בכמויות.

2. מירחו קרם גוף על העור בתדירות יותר גבוהה ועדיף אחרי מקלחת. הקרם שומר על הלחות בעור. עדיף להשתמש במוצרים טבעיים והיפואלרגניים שלא גורמים לגירוי נוסף.

3. נסו להפחית את מספר המקלחות והאמבטיות שאתם עושים, וגם אם אתם לא יכולים לוותר עליהן הקפידו על מקלחות קצרות ושהמים לא יהיו חמים מדי.

אישה באמבטיה. ShutterStock
בלי אמבטיות בחורף/ShutterStock

4. עדיף לא לחמם את החדר יותר מדי, אבל כשהטמפרטורות הופכות נמוכות וזה נהיה בלתי אפשרי, עדיף לא לחמם עם מזגן שמוציא אוויר יבש. חיממתם? ניתן לרכוש מכשיר אדים קטן שיגביר את אחוזי הלחות בבית ויפחית את היובש.

5. נכון זה חורף, אבל השמש עדיין בחוץ, גם אם אתם לא מרגישים אותה. קרם הגנה יספק לכם גם הגנה מפני הקרינה וגם ישמור על העור שלכם מהיווצרות של כתמים ופיגמנטציה.

6. חשוב מאוד לקלף את שכבות העור היבשות בעזרת ליפה או ספוג עדין לעור הפנים. עור יבש גורם למראה העור הכללי להראות חסר חיים ומוזנח והוא אף יכול לגרום לבעיות עור כמו אקנה.

קמין. ShutterStock
החימום אולי ייבש לכם את כפות הרגליים, אבל גם את העור/ShutterStock

7. גם אם יש לכם סבון קבוע עם ריח מדהים שקשה לכם לוותר עליו, במהלך חודשי החורף מומלץ להשתמש בסבונים טבעיים יותר, ושאינם מכילים סולפטים, שלרוב אומנם אינם בעלי ריח חזק, אבל הם לא מייבשים את העור.

8. את הבגדים החמים אי אפשר להוריד, אבל אם אתם סובלים מעור יבש ומגרד, החליפו את הסוודר בבדים נושמים יותר כמו כותנה.

9. במהלך החורף מומלץ מאוד להרבות במזונות כתומים. גזר, דלעת, בטטה ופפאיה מספקים לנו את הפרו ויטמין A - בטא קרוטן שנחשב לנוגד חימצון חזק השומר על בריאותינו וחשוב מאוד לעור. אפשר ליהנות מכל היתרונות הכתומים האלה במרק מפנק.

בטטות מזוגגות. נמרוד סונדרס
העונה של הירקות הכתומים/נמרוד סונדרס

10. לסיום כדאי להזכיר כי במהלך חודשי החורף חשוב להקפיד על תזונה נכונה, ספורט קבוע ואורח חיים בריא. כל אלה יעזרו לכם לשמור על הגוף מבפנים ומבחוץ.

עוד בנושא:
לטפח את העור עם מה שיש בבית
עכשיו זה מדעי: קרם הגנה מונע קמטים
עונת המעבר של כפות הרגליים

  • עוד באותו נושא:
  • עור
  • חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully