וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס נגד סרטן?

30.10.2014 / 12:38

מחקר חדש מצא כי גברים שקיימו יחסי מין עם יותר מ-20 נשים הורידו את הסיכון שלהם לחלות בסרטן הערמונית. עוד נמצא כי אצל גברים הומואים הנתונים נראים אחרת לגמרי

אילוסטרציה. ShutterStock
יחסי מין זה בריא/ShutterStock

אחרי שגילו שעגבניות יכולות למנוע סרטן הערמונית, מחקר חדש מצא כי הפתרון נמצא דווקא בין הסדינים. לפי המחקר, גברים ששכבו עם יותר מ-20 נשים הורידו את הסיכון שלהם לחלות במחלה בכשליש. המחקר שפורסם במגזין Cancer Epidemiology מצא בנוסף כי גברים ששכבו עם מעל 20 נשים הורידו את הסיכון שלהם לחלות במחלות סרטן אחרות בכ-19 אחוזים. פרישות מחיי מין, לפי הממצאים, מעלה את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית ב-50 אחוזים.

סרטן הערמונית הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים בעולם, וכל שנה מאובחנים מאות אלפים חולים חדשים במחלה. במחקרי עבר נמצא כי יחסי מין ואוננות עשויים להוריד את סיכויי המחלה, מפני שהם מורידים את ריכוז הקרצינוגן, שהוא חומר מסרטן המצוי בנוזל בלוטת הערמונית. במחקר הנוכחי, שבוצע באוניברסיטת מונטריאול, זו הפעם הראשונה שלא כמות יחסי המין אלא מספר הפרטנרים היא שהשפיעה על הסיכון לחלות במחלה. המחקר התבסס על שאלונים שמילאו כ-3,000 גברים, כמחציתם חלו בסרטן הערמונית.

אילוסטרציה. ShutterStock
אצל הומואים התוצאות מתהפכות - פחות פרטנרים, יותר טוב/ShutterStock

אצל הומואים המצב הפוך

באופן לא מפתיע, התוצאות הראו כי לאלה שהיו קרובי משפחה שחלו במחלה בעבר, הסיכוי לחלות בסרטן הערמונית היה כפול, אך עדיין נמצא כי מספר הפרטנרים ליחסי מין השפיע גם הוא על התפתחות המחלה. נתון מעניין נוסף היה כי בקרב גברים הומואים שקיימו יחסי מין עם 20 פרטנרים ומעלה, הסיכוי לחלות בסרטן הערמונית היה גבוה פי שניים מאצל סטרייטים.

"למיטב ידיעתי זו הפעם הראשונה שמבחינים בין הזהות המגדרית של הפרטנרים המיניים איתם גבר מקיים יחסי מין", אמרה עורכת המחקר פרופסור מארי פארנט מאוניברסיטת מונטריאול. לדבריה, "אנחנו עדיין לא יודעים מה גורם להיפוך התוצאות אצל הומואים, אבל אנחנו משערים כי הסיבות לכך יכולות להיות חשיפה מוגברת למחלות מין או שיחסי המין האנאליים מהווים טראומה לבלוטת הערמונית שממוקמת מתחת לצוואר שלפוחית השתן".

"לא מן הנמנע כי ריבוי פרטנריות ליחסי מין מעיד על שפיכה מוגברת ולכן נקשר למניעת המחלה, כפי שהראו גם מחקרים קודמים", אמרה פרופסור פארנט. "הממצאים שנמצאו בקרב קבוצת הנחקרים ההומואים מחייבים אותנו למחקרים נוספים ומקיפים יותר".

עוד באותו נושא

מחקר מגלה: סטוצים זה דווקא בריא

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully