וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג האופניים: כללים לרכיבה בטוחה

3.10.2014 / 7:15

כמו כל שנה, גם ביום כיפור הנוכחי יצאו ילדים רבים לכביש כשהם רכובים על אופניים, סקייטבורד ורולר בליידס. כדי למנוע תאונות מיותרות יש כמה כללי בטיחות שחשוב שתכירו

מטיילים ברחובות תל אביב ביום הכיפורים 14 בספטמבר 2013. דרור עינב
ילד על אופניים ראשונים. יום כיפור בתל אביב 2013/דרור עינב

לאלו שלא צמים ולא מנצלים את יום כיפור לחשבון נפש, מציע היום המיוחד והשקט הזה כבישים ריקים מאוטובוסים ומכוניות, והזדמנות ללמד את הילד לרכוב על אופניים. כל שנה, למרבה הצער, הכבישים לא מפסיקים לגבות מחיר גם ביום כיפור, ועשרות רוכבי אופניים, רולר בליידס וסקייטבורד נפגעים בתאונות ביום זה. אם אתם מרשים לילד שלכם כבר לרכוב לבד, או אם אתם מתכננים לעשות את זה ביחד, ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ממליץ על הכללים הבאים.

עוד בנושא:
מי מטפל בילדים שלכם?
זה בסדר לנסוע לחופש בלי הילדים?
לא תאמינו כמה כסא הבטיחות של הילד מלוכלך

לבשו קסדה: ברכיבה על אופניים חובה על פי חוק לחבוש קסדה עד גיל 18. הקסדה יכולה להציל חיים והיא מפחיתה את הסיכוי לפגיעת ראש בכ-80% במקרה של נפילה על הכביש. על הקסדה להיות יציבה וצמודה לראשו של הילד, כך שלא תתאפשר תזוזה. במידה והרצועות רופפות יש להדקן ובכל מקרה אין להשתמש בקסדה שהייתה מעורבת כבר בתאונה. מלבד הקסדה, ניתן ללבוש גם מגניי ברכיים וידיים, שיעטפו את הילד בשכבת הגנה נוספת.

התאמה לילד: יש להתאים את האופניים לגובהו של הילד כך שרגליו יגעו ברצפה, כשהוא עומד. מומלץ להימנע משרוכים פרומים או חלקי בגד שעלולים להיתפס בגלגלים ולגרום לנפילה.

תקינות אופניים: יש לוודא את תקינות האופניים ולבדוק שהגלגלים מלאים באוויר, המעצורים תקינים (האחורי והקדמי) ומותקן בהם צופר או פעמון, פנסים ומחזירי אור, במיוחד שבעונה זו כשהחושך יורד מוקדם.

הכנה מוקדמת: הבהירו לילדים שגם ביום שבו הכבישים כמעט ריקים מתנועת כלי רכב, הם עדיין מסוכנים. גם ביום כיפור אפשר לפגוש על הכביש כלי רכב פרטיים ורכבי סיוע, ולכן יש לשמור על כללי הבטיחות ולהיזהר. מומלץ להכין את הילדים בשבוע שקודם ליום הכיפור, ולהקפיד על הכללים הבאים:

מטיילים ברחובות תל אביב ביום הכיפורים 14 בספטמבר 2013. דרור עינב
שמירה על מרווחים, גם בקבוצה, היא בעלת חשיבות לבטיחות הילדים/דרור עינב

היכרות עם הסביבה התעבורתית, כולל תמרורים וסימני דרך בכביש. הילדים רוכבים ברוב המקרים באותם המקומות ויש להם שגרה יומית כמו לכולנו. מפו את הדרכים, לחברים, לבית הספר או למקום מפגש אחר, ותרגלו איתם את הדרך הבטוחה להגיע לשם. על הדרך תוכלו לבדוק אם השליטה שלהם באופניים מספיק טובה.

שמרו על מרווחים- אחת הבעיות שגורמת לתאונות אופניים רבות של ילדים ביום כיפור היא הנסיעה בקבוצה. במקרה של נסיעה צפופה במידה ואחד הילדים נופל, הדבר יכול לגרום לתאונת שרשרת. חשוב להסביר לילדים כי גם אם מעוניינים לרכוב בקבוצה, עליהם לשמור על מרווחים זה מזה.

היסח דעת – וודאו שהילדים רוכבים כשהם מרוכזים ברכיבה וקשובים לכל מה שקורה סביבם. את הטלפונים הסלולריים הורו להם להשאיר בתיק או בכיסים.

נכון שקשה לא להתפתות, אבל העדיפו לרכוב על השבילים המיועדים לאופניים. כך תחסכו מעצמכם דאגות מיתרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully