וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לזריקות? אושר שימוש במשאף אינסולין

29.6.2014 / 12:05

שאיפה ממשאף האינסולין - מכשיר קטן בגודל משרוקית - לפני ארוחה או בתוך 20 דקות מתחילתה אמורה לשמור את רמות הסוכר בגוף מאוזנות. מי יכול להשתמש במכשיר החדש, ולמי עדיף להימנע? כל הפרטים

משאף אינסולין. צילום: מתוך אתר החברה, צילום מסך
משאף אינסולין/צילום מסך, צילום: מתוך אתר החברה

מינהל המזון והבריאות האמריקאי (FDA) אישר בסוף השבוע פתרון חדש לחולי סוכרת: משאף אינסולין. התרופה החדשה, אפרזה Afrezza, מיוצרת על ידי תאגיד התרופות MannKind והיא עשויה לשנות את חייהם של מיליוני חולי סוכרת.

משאף האינסולין המדובר הוא בגודל של משרוקית, כך שקל לשאת אותו בתיק. שאיפה מן משאף לפני ארוחה (או בתוך 20 דקות מתחילת הארוחה) אמורה לשמור את רמות הסוכר בגוף מאוזנות. בנוסף, אינסולין שנכנס לגוף בשאיפה לריאות עובד מהר יותר מאינסולין. המשאף למעשה מיועד עבור חולי סוכרת הנאלצים להזריק אינסולין בסמוך לאוכל. הוא אינו מחליף את השימוש באינסולין ארוך טווח, ולא מיועד לשימוש בלילה.

התרופה החדשה מאושרת לשימוש בקרב מבוגרים הסובלים מסוכרת מסוג אחד או מסוכרת מסוג שתיים. חשוב לציין כי עדיין לא ברור מה ההשפעה לטווח הארוך של שימוש קבוע באינסולין בשאיפה. החברה נדרשה לציין על התרופה אזהרה ברורה לגבי הסיכון לדלקת סימפונות ולהיצרות של דרכי הנשימה והריאות בקרב חולים עם אסתמה, עם COPD או עם בעיות אחרות בדרכי הנשימה ובריאות. בנוסף, התרופה לא מומלצת למעשנים או לאנשים שנגמלו מעישון בזמן האחרון.

סוכרת היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בעולם המערבי, ואחד הגורמים המרכזיים למחלות לב וכלי דם. סוכרת היא מחלה שפוגעת ביכולת הגוף לווסת את רמות הגלוקוז (הסוכר הפשוט שמשמש את תאי הגוף) בדם. ההורמון שאחראי על הכנסת גלוקוז ממחזור הדם לתאי הגוף נקרא אינסולין, והוא מיוצר בלבלב. הבעיה בסוכרת היא ירידה בכמות האינסולין הדרושה לאיזון.

כל מה שאתם חייבים לדעת על סוכרת
סוכרתולוגיה: דברים שעוברים לי בראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully