וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה להציע לילדים לקרוא?

17.6.2014 / 8:28

חודש הקריאה הישראלי הוא סיבה מצוינת לציין כמה מקורות טובים ברשת שבהם אפשר ללקט המלצות על ספרות ילדים ולקרוא חומרים מרתקים בנושא

קריאה. ShutterStock
גם הילד שלכם הוא כזה?/ShutterStock

פעם היה רק שבוע הספר וכל קניות הספרים התנקזו לשבוע אחד בשנה בו באמת היה אפשר לקנות ספר, מוצר נחשק וכרוך, במחיר זול שלא יחזור עד שנה הבאה.

מבלי לומר מילה על תופעת "ארבע במאה" וחוק הספרים, לפני חמש שנים הורחב שבוע הספר לחודש שלם שמותג בשם "חודש הקריאה הישראלי". במהלך החודש הזה לא רק שהספרים בחנויות ממשיכים להימכר במחיר מוזל גם אחרי שאחרון הדוכנים התקפל, אלא ברחבי הארץ מתקיימים עשרות אירועים כולם סביב ספרים, סופרים, כתיבה ואיור. השנה החודש מסתיים ב 21.6 וזו הזדמנות טובה להכיר אתרים ומקורות שונים ברשת שעוסקים כל השנה בספרות לילדים.

הפנקס

כתב עת מקוון ושוקק לספרות ילדים ואחד מהמקורות הכי רציניים בנושא. "הפנקס" הוקם על ידי תמר הוכשטטר (מאיירת. עוסקת בעריכה, כתיבה ועיצוב ממשקים) ויותם שווימר (בוגר החוג לספרות כללית והשוואתית והמגמה לתרבות צרפת באוניברסיטה העברית בירושלים). תמצאו בו מאמרים ורשימות בנושאי ספרות ילדים, שירה, איור, קולנוע ותיאטרון לילדים וכן יצירות מקוריות. יש גם פרוייקטים מיוחדים (פרוייקט חפצים, פרוייקט לינדגרן) שהאתר יוזם בנושאים שונים.

דפדף

הסופרת נירה הראל היא העורכת הראשית של "דפדף" והמייסדת שלו יחד עם דני קרמן. האתר הוקם במטרה לעודד קריאה והתעניינות בספרים בקרב קהל קוראים צעיר בשיתוף מרכז ההדרכה לספריות ציבוריות. תמצאו בו המלצות על ספרים, פעילויות בעקבות ספרים, מפגשים עם סופרים ומאיירים, העשרה בתחום ספרות ילדים ועוד. כמו-כן יש באתר קישור למפתח הנושאי של ספרות הילדים והנוער וקטעי קריאה מספרים לדוגמה.
כדאי גם להצטרף לקהילה של דפדף בפייסבוק להעשרה נוספת להיכרות עם יוצרים לילדים, סופרים, משוררים, מאיירים ועוד

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

כנפיים

"כנפיים" - לקרוא ולעוף עם הדמיון - הוא מאגר ספרים מומלצים מבית מט"ח המחולק לפי ז'אנרים ובו מידע על ספרי קריאה איכותיים לילדים ולנוער בני 9-14. כל ספר מופיע באתר עם תקציר העלילה, פרטים על המחבר והפנייה לספרים נוספים שלו – אבל היופי הכי גדול הוא האפשרות לקריאת הפרק הראשון ו"דקת קריאה" - קטע קריינות מתוך הספר שעושה חשק לחפש אותו בספרייה או לעבור לספר הבא. ניתן לחפש ספרים על פי מגוון חתכים.

המגדלור

חנות ספרים עצמאית בתל אביב (שבדיוק עברה דירה לרחוב לבונטין), המציגה טעם משובח ואהבה אמיתית לספרים ומוצרים לוואי שלהם (למשל פוסטרים נפלאים של "הזחל הרעב"). "המגדלור" ניחנת באופי שכונתי, נעים ומזמין ומתקיימים בה אירועים שונים לילדים ולמבוגרים. דף הפייסבוק של החנות כולל הרבה המלצות, הגיגים מעוררי מחשבה וכובד ראש מדוד כיאה למי שאוהב ספרים וספרות. "המגדלור" בנוסף לחנויות עצמאיות אחרות בתל אביב ("תולעת ספרים", "סיפור פשוט", "הנסיך הקטן" – מארחת החודש ערבי סופרים, עורכים ומתרגמים. באתר של "המגדלור" גם חנות און ליין בה ניתן לרכוש ספרים (החודש בהנחות).

סיפור פשוט

עוד חנות ספרים עצמאית בנוה צדק, תל אביב שגם בה מתקיימים מגוון אירועים וגם לה חנות און ליין ובלוג. אגב ממש עכשיו הפכה "סיפור פשוט" לבית הרשמי של כתב העת "גרנטה" לספרות מקומית ובינלאומית. בכתב העת מתפרסמות יצירות פרי עטם של סופרים מפורסמים לצד צעירים מן הארץ ומהעולם.

כתב העת "ספרות ילדים ונוער" של מכללת דוד ילין

מטרתו של כתב-העת לעדכן את קוראיו בנעשה בשדה ספרות הילדים, לשמש כלי עזר חינוכי, לעודד קריאה ולהפיץ את הספר הטוב בקרב ילדים, באמצעות קהילת המבוגרים המתווכים בין הילד והספר – ספרנים, חוקרים, מחנכים ויוצרים.

מבולבלים?

תמי הראל, בתה של נירה הראל, הוציאה עתה ספר שאמור להיות מדריך ולעשות סדר לכל ההורים המתחבטים בשאלה – איזה ספרים כדאי שהילדים יכירו. "100 ספרי ילדים אהובים" מרכז מידע והמלצות על 100 כותרים לילדים שנבחרו בקפידה על פי איכותם. הספרים המומלצים חולקו על פי קבוצות גיל ותמצאו בו מידע רב אודותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר. מדריך להורים ולמתעניינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם כבר ספרי ילדים ותרבות

אתמול החלו ברחבי תל אביב אירועי גינה לי (בתקווה שיתרחבו גם לערים אחרות). אמנם האירועים האלה - הצגות בחינם בגינות ציבוריות ברחבי תל אביב - אינם חלק רשמי מאירועי שבוע הספר – אך הם מתאימים לו ברוחם והתחילו כבר לרוץ. מלבד זאת, המקור להצגות ילדים רבות הוא ספר או סיפור הזוכים לעיבוד בימתי – כך שהדברים דומים ברוחם ולא סתם יש חפיפה בתאריכים. הפרוייקט מתקיים כבר 11 וכולל הפעלות מוזיקליות והצגות תיאטרון.

"גינה לי" 15.6-21.8, א'-ה' בשעות 19:30-18:00, בגינות ברחבי העיר תל אביב. חינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully