וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין סוגי המלח השונים?

11.6.2014 / 8:50

אם מלח הים טוב כל כך לעור שלנו, איך ייתכן שמלח השולחן מזיק כל כך לבריאות שלנו? מה ההבדל בין סוגי המלח השונים, ומה משותף להם? מדריך

מלח גס. ShutterStock
מקורו של מלח השולחן הוא מרבצים במעמקי האדמה/ShutterStock

כבר עברנו מזמן את הגיל שבו אמא שלנו מזהירה אותנו מפני החורים ששוקולד עושה בשיניים, אבל היא עדיין לא מפסיקה להעיר לנו על כמויות המלח העצומות שאנחנו אוכלים. אם תתייעצו עם רופא מומחה תגלו שיש בסיס לדבריה.

ובכל זאת, למרות שמלח ידוע היום כאחד הדברים הכי לא בריאים שיש, מלח ים הוכח במחקר כבעל סגולות מרפא. איך זה ייתכן? מה משותף למלח שולחן ולמלח ים ומה ההבדל בין שני סוגי המלח?

מקור המלח

מקורו של מלח השולחן הוא מרבצים במעמקי האדמה. מדובר בשכבות מלח תת קרקעיות שניתן למצוא אפילו במדינת ניו יורק. אוצר טבע נוסף הנוצר ממפגש לוחות מלח ופקקי מלח עמוק באדמה הוא נפט. מלח הים, לעומת זאת, מגיע מקרקעית ים המלח.

רכיבי המלח

לעומת מלח השולחן, המורכב מיוני כלור (אותו כלור שיש גם באקונומיקה) ונתרן, מלח הים מורכב מיוני מגנזיום, סידן ואשלגן. היסודות האלו הם שעושים את ההבדל והופכים את ים המלח למפעל מרפא. ייתכן שלכלור יש תרומה לנזק שמבצע מלח השולחן בבריאות, אולם בדרך כלל דווקא הנתרן הוא הגורם ליתר לחץ דם או להיווצרות אבנים בכליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מרקם המלח

מלח הבישול הוא מוצר גבישי ואילו מלח הים פריך יותר. לכן הוא גם חיוני כל כך לעור שלנו, ותורם לרכות, לעדינות ולהתחדשות התאים. ההבדל נובע ממהלך ההיווצרות של המלח. מלח הבישול נוצר, כאמור, במרבצי המלח שבמעמקי האדמה, ובניגוד למלח הים הוא עובר תהליכי עיבוד רבים עד להגעתו אל השולחן. בתהליך העיבוד הולכים לאיבוד מינרלים רבים.

חברי כנסת והמקומות שהם אוהבים בארץ.
חוף מינרל בצפון ים המלח. לפני שאתם קופצים למים, תפתחו את הנקבוביות

מטרה

מלח השולחן משמש תבלין לאחת מתענוגות החיים שלנו - אוכל. כל אחד, על פי טעמו, נהנה מהמשאב הטבעי או המעובד הזה. בכמויות אדירות הוא אמנם מזיק לבריאות, אך בכמויות מזעריות מלח השולחן דווקא יכול להיות יעיל בוויסות לחץ הדם, כיוון שהוא מפחית את כמות הנוזלים בגוף. המסקנה היא שממש כמו סוכר, חשוב לצרוך אותו וחשוב לא להגזים.

למלח הים סגולות רפואיות – הוא מחדש את התאים, ממריץ את הדם ונותן לנו אנרגיה. חשוב לדעת שאופן השימוש בו חשוב לא פחות מהכמויות שבהן משתמשים ויכולת ההשפעה שלו מוגבלת, דווקא משום שהוא טבעי.

לסופיה פרידמן -מטפלת ברפואה הודית ומעסה מקצועית בחוף מינרל בים המלח - יש טיפ קטן שעושה את כל ההבדל. כשאתם מבקרים בים המלח אל תקפצו ישר למים: קחו טיפול משלים שיפתח את הנקבוביות בגוף ויביאו לספיגה יעילה יותר של המלחים. זה יכין את הגוף ויביא לספיגה של המלחים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully