וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איברי התינוק שטבע הצילו את חייו של פעוט בן 9 חודשים

29.5.2014 / 13:53

אחרי חמישה ימים שבהם נאבק על חייו, הלך שלשום לעולמו התינוק זהר ארגז שטבע באמבטיה בביתו בתל אביב. הוריו החליטו לתרום את איבריו, ובכך הצילו את חייו של התינוק מוחמד מוג'אהד

התינוק מוחמד מוג'אהד לאחר ניתוח ההשתלה. .צילום: דוברות מרכז שניידר, מערכת וואלה! NEWS
התינוק לאחר ההשתלה ביחידה לטיפול נמרץ. צילום: דוברות מרכז שניידר/מערכת וואלה! NEWS, .צילום: דוברות מרכז שניידר

חייו של תינוק בן תשעה חודשים ככל הנראה ניצלו אודות לתרומת איבריו של זהר ארגז בן ה-11 חודשים, שמת שלשום (שלישי) לאחר שטבע באמבטיה בביתו בתל אביב. המושתל, מוחמד מוג'אהד ממזרח ירושלים, מתאושש ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים שניידר ומצבו טוב. "הוא מסוג החולים שאנחנו אוהבים לטפל בהם", אומרים בשניידר. "מדובר באחד ממושתלי הכבד הצעירים ביותר בארץ".

במשך חמישה ימים נאבק זוהר ארגז על חייו. כשהודיעו הרופאים להוריו כי אפסו הסיכויים, הם החליטו לתרום את איבריו. ההודעה התקבלה במרכז הלאומי להשתלות, אשר העבירו את הבשורה המרגשת לבני משפחתו של מוחמד הקטן. הפעוט סובל כל חייו הקצרים ממחלה מולדת של איטמות דרכי המרה, אשר הובילה לאי ספיקת כבד והוא נזקק להשתלת כבד להצלת חייו.

בשל הידרדרות במצבו לאחרונה, עמדה אמו של התינוק לתרום לבנה אונת כבד. היא הספיקה לעבור הכנות ובדיקות לקראת הניתוח המורכב, כאשר הגיע צלצול הטלפון המיוחל המבשר שנמצאה לבנה תרומת כבד. תוך שעות היה מוחמד כבר בחדר הניתוח בבית החולים שניידר.

את ההשתלה ביצע צוות מערך ההשתלות במרכז שניידר לרפואת ילדים: פרופ' איתן מור, מנהל מערך ההשתלות במרכז שניידר, ד"ר מיכאל גורביץ, רופא בכיר במערך ההשתלות במרכז שניידר, הרופאים המרדימים ד"ר אלי שמחי וד"ר אבלין טרבקין. עם סיום הניתוח, הועבר התינוק לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, בראשות ד"ר אלחנן נחום.

לדברי דוקטור נחום, בתוך פחות מיממה מסיום הניתוח, התינוק נמצא בהכרה מלאה, נושם בכוחות עצמו ומצבו מוגדר טוב ויציב. הכבד שלו מראה סימני התאוששות. "השתלה בגילאים ובמשקלים כאלה היא מאתגרת מאד", הוא מסביר. "במקרה הזה, עם המחלה הזאת, אם לא היה עובר השתלה בהקדם, הוא היה מת. למושתלי כבד יש שתי אפשרויות: תרומה מן המת היא המוכרת והטובה יותר. אם אין בנמצא, הורים יכולים לתרום חלק מהכבד שלהם, במידה שהם מתאימים לכך".

"מודים מאד למשפחה האצילה שהסכימה לתרומת האיברים"

הוריו של מוחמד ביקשו בהתרגשות להודות לבני משפחתו של זוהר ארגז. "אנו מודים מאד למשפחה האצילה שהסכימה לתרומת האיברים ומשתתפים בצערם", מסרו. כמו כן, ביקשו ההורים להודות לד"ר אורן לדר מהמרכז הרפואי שערי צדק בירושלים ולצוות מרכז שניידר לרפואת ילדים, על הטיפול המסור בבנם.

מוחמד הוא הילד התשיעי שעובר השתלה מתחילת השנה בשניידר. ד"ר נחום ביקש להדגיש את החשיבות שבתרומות איברים. "לצערי רשימת הילדים שממתינים להשתלות של כבד, כמו גם כליה ולב, ארוכה. היא לעולם לא תיעלם אבל אנחנו יכולים להקטין אותה מאד. אלה אנשים שלמעשה החיים שלהם ניצלים הודות לתרומת איברים. זהו מסר חשוב לציבור בישראל. מאחר שאנחנו במזרח התיכון אנחנו מבודדים מבחינת היכולת לקבל תרומות מחו"ל, וצריכים לסמוך אך ורק על עצמנו".

לקריאה נוספת:
במקרה של טביעה, כל שנייה קובעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully