וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגופיה הישראלית שתעקוב אחרי הלב שלכם

26.5.2014 / 9:07

חולצה חדשה תאפשר בדיקת א.ק.ג בדומה לבדיקה שנעשית במרפאות ובבתי חולים, וכך תאפשר לאתר התקף לב בקלות. החברה מעריכה כי לאחר אישור ה-FDA החולצה תעלה כ-200 דולר

חולצה שמודדת א.ק.ג. מתך אתר החברה, צילום מסך
החולצה שתאפשר לאתר התקף לב בקלות. מתוך אתר החברה/צילום מסך, מתך אתר החברה

חולצה ישראלית המודדת א.ק.ג של הלב מוגשת בימים אלה לאישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי), כך הודיעה חברת HealthWatch הפועלת מתל אביב. החולצה תאפשר בדיקת א.ק.ג בדומה לבדיקה הנעשית במרפאות ובתי חולים, ובכך תאפשר לרופאים לאתר התקף לב ביתר קלות.

טכנולוגיה לבישה היא אחד הטרנדים החמים כיום בעולם, וכתבתי פה לאחרונה על מספר רעיונות בתחום. במקרה זה מדובר בגופיה שניתן לכבס ואף להכניס למייבש, אך לאחר לבישתה מתחברת אליה קופסה קטנה המאפשרת שמירה ושליחה של עד 70 שעות מעקב אחר הלב. החולצה מתחברת באופן אלחוטי לטלפון חכם ומשם נעשה השידור.

סמנכ"ל השיווק של החברה, ד"ר דב רובין, סיפר בראיון לאחד הבלוגים בארה"ב כי רק לאחר קבלת מידע של א.ק.ג 12 לידים ניתן לאבחן התקף לב, וכעת עם החולצה החדשה, האפשרות הזו הופכת פשוטה ויעילה. עוד ציין רובין כי הכנסת חיישנים ואלקטרוניקה לתוך החולצה היא רק חלק מהעניין, ויש צורך בעיצוב ייחודי המאפשר את מיקום החיישנים היכן שצריך על מנת לקבל קריאת א.ק.ג נכונה.

החברה ביצעה מחקרים קליניים המאששים את הבטיחות והדיוק של הבדיקות עוד בטרם תחל למכור ישירות לצרכנים, ככלי מעקב בעת פעילות גופנית ובכלל. בנוסף היא מכוונת את המוצר גם למצבים רפואיים שיאפשרו לרפאים לעקוב אחר מטופלים על מנת לאתר הפרעות קצב והתקפי לב.

החברה מעריכה כי לאחר האישור והשקת המוצר, החולצה תעלה לצרכן כ-200 דולר.

תחום הטכנולוגיה המוטמעת בבדים הולך ופורח בשנים האחרונות וישנן חברות רבות המנסות להתמודד בתחום הזה ולפתח טכנולוגיות שונות. במקביל יש לא מעט חברות המפתחות גם מדבקות ייעודיות בתחום שהן סוג של תחרות לחברה הישראלית.

הטכנולוגיה הזו עשויה לשנות לא מעט מהפעילות הקרדיולוגיות, כמו בדיקות במאמץ, שימוש במכשירי הולטר לאיתור הפרעות קצב, ואפילו את תחום העזרה הראשונה בעת פעילות גופנית. תחשבו מה היה קורה לו כל שחקני הכדורגל היו לובשים חולצות מסוג זה. האם לא ניתן היה לאתר הפרעות שגרמו לשחקנים דום לב על המגרש ולהספיק להצילם?

אורי גורן הוא מנכ"ל חברת אי-פוכונדר

  • עוד באותו נושא:
  • התקף לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully