פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      יומן ניקוי רעלים: הסוף הגדול

      12 יום אחרי שוויתרתי על סוכרים, פחמימות, בשר, מוצרי חלב וביצים אני יכולה לומר בפה מלא: יש שינוי (וגם קילו וחצי פחות). יומן ניקוי הרעלים של רוני קדר: הפרק האחרון

      אורז מנגולד חמוץ (רוני קדר)
      אורז עם מנגולד (צילום: רוני קדר)

      הנה זה נגמר. ממש עוד רגע וניקוי הרעלים מאחורי.

      ניקוי רעלים: איך מתחילים?
      איך עושים ניקוי רעלים וממה כדאי להיזהר
      יומן ניקוי רעלים: כך תתמודדו יום אחרי יום

      היכונו לימים אחרונים של שעמום. ימים של אורז על כל סוגיו, צבעיו וצורותיו אבל לא לשכוח: זה עדיין אורז. שלעומתו היו הירקות הירוקים עולם ומלואו ,וברגע שגם הכנסתי לחיי את הכתומים, הפך יומי ליותר מאושר ומלא אפשרויות. ואז הגיע המש, שלמעשה כמעט והפך למוקצה, אבל כשנתתי לו צ'אנס הוא הבריק וטרף את הקלפים.

      12 יום אחרי שוויתרתי על סוכרים, פחמימות, בשר, מוצרי חלב וביצים אני יכולה לומר בפה מלא: יש שינוי. אני מאמינה שאצל כל אחד השינוי מגיע מכיוונים אחרים ופוגע בנקודות החלשות ביותר של הגוף והנפש. גם אם יצאתי לדרך כשבלבי רצון עז לעשות שינוי דרסטי בהרגשה הכללית, ולבסוף הרגשתי שינוי קל ולא מאוד מהותי, זה לא גורם לי לחשוב דברים פחות טובים על הניקיון. להיפך, זה רק מחזק את ההבנה ששינויים תזונתיים עושים בעיקר שינוי מחשבתי לעתיד ומנסים להקל על החיים היומיומיים המלאים פיתויים, מאכלים תעשייתיים ושאר חולות רעות.

      הדברים שאקח איתי הלאה (או יותר נכון אשתדל): להפחית בקפה ולנסות להתמיד בשייקים הירוקים שהיו כל כך נפלאים, להפחית בכמות בסוכרים והפחמימות הריקות ולהתרכז טוב טוב במה שאני מכניסה לפה, ובעיקר להקשיב לגוף ולהבין שיש מאכלים שהם אומנם סופר טעימים אבל אין לתאר בכלל מה הם גורמים להרגשה הגופנית הכללית.

      השורה התחתונה: קילו וחצי פחות (ווהו), התעטשויות ואלרגיה מופחתים מהרגיל (מפעל חוגלה יעמוד בפני פשיטת רגל), ירידה בחשק העז למתוקים ורצון מוגבר לאכילת ירקות.
      אין ספק שגם בשנה הבאה אחזור לניקוי הזה. הוא אומנם משעמם כמו אוכל בקיבוצים של שנות ה-50 אבל אחריו מקבלים פרספקטיבה טובה על מה נכון ולא נכון לאכול, ואיך הגוף שלנו יכול לעבור מהפך גם מבפנים.

      שני תשובה הנטורופתית מדגישה:
      בימים שאחרי הניקוי יש להחזיר בהדרגה את הקטניות והירקות, עדיף חומר גלם אחד ביום, וזאת על מנת להחזיר את הגוף לתפקוד באופן הדרגתי אבל חשוב מכך, זו אפשרות חד פעמית להבין אילו מאכלים עושים לנו צרות בבטן ומקשים לנו על החיים.