וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי הבטיחות שישמרו אתכם בריאים

5.5.2014 / 12:07

כל שנה אנחנו שומעים על ילדים שנכוו בעל האש, על צעירים שנפגעו מתרסיסי שלג או התייבשו אחרי יום שלם של בילויים. השנה עוברים את יום העצמאות בלי להיפגע. כך תעשו את זה

מטיילים בפארק רמת גן בשמחת תורה, אוקטובר 2012. דרור עינב
מנגל בפארק רמת גן/דרור עינב

לקראת יום העצמאות, מפרסם מגן דוד אדום כללי זהירות לציבור. בארגון שמים דגש על הסכנות האורבות לילדים, וקוראים להורים להיות ערניים.

כשיוצאים לטבע

בעת עריכת פיקניק בחיק הטבע יש לשמור על כללי הזהירות הבאים:

1. הבערת האש - שימו לב היכן אתם ממקמים את מתקן המנגל שלכם והרחיקו אותו מעצים ומצמחיה, בנוסף, ודאו כי הגחלים כבויות כאשר אתם שופכים אותן אל מתקני איסוף גחלים.

2. יש להרחיק ילדים ממקורות אש כמו גחלים בוערות, חומרי בערה נוזלים או מוצקים ושמן טיגון.

3. בתקופה זו של השנה גוברת פעילותם של נחשים ארסיים, כגון הצפע הארץ ישראלי, המסתתרים מתחת לאבנים. יש להימנע מלהפוך אבנים וסלעים, לנקוט משנה זהירות בזמן ישיבה על מדשאות וקרקע חשופה, ולא להלך יחפים או בסנדלים באזורים אלו.

4. הצטיידו בערכת עזרה ראשונה תקנית לכל מקרה של פציעה, נפילה או כוויה, תמיד כדאי שיהיו בהישג יד אמצעי הטיפול הדרושים, עד להגעת צוות מד"א במידת הצורך.

הישמרו מתרסיסי קצף ומזיקוקים

בנוסף, מפרסמים במד"א את הנחיות הזהירות מתרסיסי קצף ומכוויות זיקוקים, בהם נתקלים הצוותים מדי שנה בבימות הבידור הפזורות ברחבי הארץ. תרסיסי הקצף והזיקוקים עלולים לגרום בעת פגיעה ישירה לגירוי בעיניים, בדרכי הנשימה ולכוויות הנובעות ממגע ישיר של להבת הזיקוק עם העור.

1. על הורים לקיים שיחות עם ילדיהם טרם חג העצמאות וליידע אותם על הסיכון המשמעותי הטמון בהתזת התרסיסים והשימוש בזיקוקים השונים למיניהם.

2. אם רוכשים תרסיסי שלג או תרסיסי חוטים יש להימנע מלכוון את פיית המיכל לכיוון הראש, הפה והעיניים. במקרה של חדירת חומר כימי לעיניים יש לשטוף מיד בהרבה מים זורמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חגיגות יום העצמאות בכיכר רבין בתל אביב. רויטרס
יום עצמאות בתל אביב/רויטרס

3. תרסיסי יום העצמאות דליקים במיוחד. יש להרחיק אותם ממקור אש ואסור להתיז אותם על מקור אש. אין להשליך את המיכלים הריקים למקור אש מחשש להתלקחות ופיצוץ המיכל.

4. יש להישמר שלא לקרב זיקוקים לאזור הפנים ובמיוחד לאזור העיניים. במקרה של חדירת גץ אש לעין, יש לשטוף אותה במהירות בהרבה מים זורמים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב.

הישמרו מטביעה

אם תחליטו לבלות את יום העצמאות בקרבת מקור מים כגון ים או בבריכה, בצימר או בבית - אנא הקפידו לשים לב לסכנות האורבות במקומות אלה:

1. בחוף הים ובבריכה - אין להשאיר פעוטות וילדים בקרבת מקורות מים ללא השגחה צמודה. פעוט עלול להחליק בשניות והפגיעה בו תהיה קשה במיוחד. פעוטות עלולים להיכנס למים מבלי שתשגיחו בהם, ויטבעו בתוך רגעים אחדים. אל תסירו עיניכם מילד השוהה בקרבת מקור מים, אף לא לרגע אחד.

2. בבריכות פרטיות - יש לגדר ולסגור כל מעבר לכיוון הבריכה במידה ואין באזור מבוגר שיוכל להשגיח על פעוטות וילדים.

3. לא רק טביעה: ילדים נמצאים בסכנת החלקה באזורים רטובים- דוגמת שפת הבריכה. יש לוודא כי הם לא נמצאים שם לבד, שכן חבלת ראש מנפילה שכזו עלולה לגרום לנזק משמעותי.

4. יש לוודא כניסתם של ילדים ופעוטות לבריכות או לים אך ורק בצירוף אמצעי ההגנה הנדרשים, כמו גלגל ים, מצופים וכובע. יש לוודא כי הילדים מוגנים באופן מלא מפני נזקי השמש. יש להקפיד למרוח אותם בקרם הגנה מתאים, ואף רצוי להלביש תינוקות בבגד ים מלא וארוך על מנת להגן על גופם.

עזרה ראשונה: כללים שצריך להכיר

כיצד תדעו אם ילדכם התייבש? התסמינים להתייבשות כוללים חולשה כללית, הזעה, כאב ראש, בחילות והקאות ודופק מואץ. במקרים חמורים יתכנו גם אובדן הכרה ופרכוסים. במקרה של התייבשות מומלץ להעביר את הנפגע למקום מוצל וקריר ולתת לו נוזלים, רצוי ממותקים. אם התסמינים לא נעלמים – יש לחייג 101 ולהזעיק את מד"א.

במקרה של טביעה:
1. קרא מיד למציל. אין להיכנס למים אם אינך מיומן בכך. אתה עלול להיות הקורבן הבא.

2. כאשר הנפגע יוצא מהמים – אבטח את נתיב האוויר שלו. אם הנפגע בהכרה, הושב אותו במידת האפשר, על מנת להקל על נשימתו.

3. אם הנפגע לא נושם, התקשר 101 למד"א ובצע פעולות החייאה.

כך תדעו מתי צריך לפנות למיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully