פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מנקים את המטבח מאוכל זבל

      כל שנה אתם מוציאים את כל הזבל מהמטבח, מקרצפים אותו היטב – ואז מחזירים את כל הזבל בחזרה פנימה. אז אולי הפעם תנצלו את פסח כדי לבער את הג'אנק פוד? ניקוי יסודי ב-6 שלבים

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      השנה הולכים עד הסוף (אילוסטרציה: Shutterstock)

      מדי שנה אנחנו מוציאים מן המטבח שלנו את כל הקמח והלחם, מעלימים את העוגיות וזורקים את החטיפים. למשך חצי יום בערך, המטבח שלנו ממש בריא. ואז אנחנו מחזירים את הכל פנימה.

      הנה הצעה לייעול: אולי השנה תלכו עם זה עד הסוף ותנקו את המטבח שלכם מכל מה שלא בריא? אם כבר התחדשות וניקוי, אז עד הסוף.

      איך עושים את זה? ככה.

      השלב הלבן

      הוציאו מהמטבח שלכם את כל הקמח הלבן (אתם גם ככה מוציאים אותו בניקיונות), האורז הלבן, הפתיתים, הפסטה והקוסקוס. המוצרים האלה לא קיימים בטבע. הם מזוקקים, מלאכותיים ופוגמים לנו במאזן הסוכר בגוף.

      אחרי פסח כדאי לכם מאוד להתמקד בדגנים הבריאים יותר: קינואה, כוסמת, גריסי פנינה ודוחן. מדובר בדגנים מלאים שמכילים את גרעין הדגן במלואו. אכילה של דגנים כאלה מכניסה לגוף שלנו עושר של ויטמיני B, שחשובים למערכת העצבים שלנו, ושמנים איכותיים ובריאים הנמצאים בנבט הדגן.

      השלב השמנוני

      בשלב השני רצוי להוציא מהבית את כל השמנים המזוככים והזכים. השמנים האלה עברו תהליכי חימום, ולכן הם לא טובים לנו.

      באיזה שמן כדאי לבשל? אני ממליצה לקנות שמן זית כתית מעולה מכבישה קרה, שמן אבוקדו מכבישה קרה או שמן קוקוס, אלו שמנים בריאים ומזינים. תהליך הכבישה הקרה הוא תהליך בריא שלא פוגע באיכות השמן, ולכן עדיף.

      שלב הפיצוחים

      בשלב הבא רצוי להיפטר מכל הפיצוחים הקלויים. הנשנושים האלה, שיש אנשים שטועים לחשוב שהם בריאים, מכילים שמנים מקולקלים וכמויות גבוהות במיוחד של מלח.

      את הפיצוחים כדאי להחליף באגוזים ובשקדים טבעיים, כמו אגוזי ברזיל, אגוזי לוז, קשיו, אגוזי פקאן ועוד. הם עשירים בחלבונים ובשמנים איכותיים. יש להקפיד לא לחמם את האגוזים והשקדים, כיוון שהשמנים שהם מכילים נהרסים בחימום.

      השלב הרטוב

      דרך נוספת שבה תוכלו לנקות את המטבח שלכם היא השלכה של כל המשקאות הקלים והממותקים. המשקאות האלה עשירים בצבעי מאכל ובסוכר. מומלץ מאוד להחליף אותם במים, בסודה ובתה צמחים

      השלב הברור מאליו

      הגיע הזמן להוציא מהבית את כל הדברים שברור לכם שהם לא בריאים: הממתקים שעשירים בחומרי טעם וריח ובצבעי מאכל והעוגות והמאפים שמכילים שומני טראנס. זה אולי קשה, אבל ניקוי צריך להיות יסודי.

      תחליף טוב לקינוחים או לחטיפים יכול להיות פירות מיובשים, פופקורן ועוגיות גרנולה או טחינה.

      שלב האבקות

      את אבקות המרק למיניהן יש להחליף בעשבי תיבול פשוטים שמוסיפים טעם רב לכל תבשיל או מרק. אל תחסכו בעשבי תיבול. השתמשו בכל מה שהטבע נותן: כוסברה, פטרוזיליה, עירית, שמיר, סלרי, טימין, רוזמרין ואורגנו.

      אפשר וכדאי להשתמש גם בתבלינים טבעיים כמו כורכום, כמון, ג'ינג'ר וקינמון. תופתעו לגלות שאין צורך לתבל באבקת מרק ושהתבשילים הרבה הרבה יותר טעימים כאשר עושים שימוש בדבר האמיתי.

      אם עשיתם את כל זה, כל מה שנותר לכם זה לשרוד את ערב החג.

      עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה