וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבילה ראשונה

30.7.2013 / 9:35

זה חלקלק וקצת מפחיד אבל בסוף גם אתם תתקתקו אמבטיות. כל מה שצריך לדעת על הרחצה הראשונה של התינוק

כשיש תינוק חדש חווים אתו הרבה פעמים ראשונות, בייחוד אם הוא ילד ראשון והכל חדש גם להורים. אז אחרי שהחזקנו פעם ראשונה, חיתלנו, הלבשנו, הנקנו, האכלנו, הרגענו צריך גם לרחוץ את הגוף הקטן הזה.

האמבטיה הראשונה היא מאורע בפני עצמו. אחר כך אתם עוד תתקתקו אמבטיות, אבל בפעמים הראשונות כדאי להתארגן מראש עם כל מה שצריך (אם תשכחו את המגבת בחדר, יהיה קצת בעיה להביא אותה אחרי שהתינוק כבר במים). עדיף לפחות בהתחלה, להיעזר במישהו נוסף בעת הרחצה. זה עוזר כשצריך להפוך אותו ולרחוץ לו את הגב ובכלל בהתחלה האמבטיה מרגישה כמו מבצע צבאי אז כדי שיהיה מי שיתמוך.

ייתכן שכבר מההתחלה התינוק שלכם יהיה מרוצה מהסביבה המימית, אבל בהחלט יכול להיות שהוא לא ייהנה מהרחצה ויגיב בצרחות. אפשר להתנחם בעובדה, שרוב התינוקות בדרך כלל מתרגלים לטקס הזה ובסוף אוהבים את זמן האמבט שלהם.

בכל מקרה אין מה למהר לרחוץ את התינוק אחרי הלידה ואפשר בהחלט לחכות עם זה עד שהטבור נושר. גם אחר כך ממש לא חייבים לרחוץ את התינוק מדי יום. כפעמים-שלוש בשבוע בהחלט יספיקו לו בהנחה שהוא לא פולט או מזיע במיוחד.

איזו אמבטיה לבחור?

כיום יש כל מיני אמבטיות ומוצרי עזר לרחצת תינוקות, אבל בדרך כלל אמבטיית פלסטיק היא בסיסית. בחנויות למוצרי תינוקות יש כמה דגמים של גיגית-אמבטיה וכדאי לבחור בזו שמתאימה בגודלה לחדר האמבטיה שלכם ונראית נוחה. ניתן גם לקנות מעמד לאמבטיה מה שמקל מאוד על הרחצה כי הרבה יותר נוח לעמוד ולרחוץ את התינוק מאשר להתכופף אליו. מומלץ גם שלאמבטיה יהיה פקק שאפשר יהיה לרוקן את המים בצינור לאמבטיה ללא צורך להרימה.

אפשר להסתפק בגיגית פלסטיק ולרחוץ את התינוק בדרך הקלאסית של אחיזתו ביחד אחת ורחצתו ביד השנייה, אבל להרבה הורים זה קשה, מחליק ומפחיד, ולכן מושבי שכיבה המתאימים לשימוש מההתחלה יכולים מאוד לעזור. את "המושב" כדאי לרפד בתחתית מותאמת או פשוט בחיתול טטרה רטוב או מגבת שמגעם נעים יותר לתינוק מאשר מגע הפלסטיק. כוס פלסטיק ריקה היא אביזר נוח בעת הרחצה לשטיפה נוחה של גוף התינוק במי האמבט.

במקום מושב פלסטיק ניתן גם להשכיב את התינוק על כריות צפות מיוחדות לאמבטיה שמגען רך ותומך. אופציה נוספת שלא מצריכה אמבט פלסטיק היא דלי רחצה מיוחד שתחתיתו צרה יותר והוא הולך ומתרחב כלפי מעלה. זה קצת מוזר לרחוץ תינוק בדלי, אבל תינוקות אוהבים שכל גופם מכוסה במים ואחרי שלומדים את טכניקת התמיכה בראשם (כן, זה נראה מוזר) זה נוח. זו גם שיטה שחוסכת במים ומאפשרת רחצה על שידת ההחתלה, שולחן האוכל או בכל מקום אחר בבית שמתאים לכם. בהתחלה אפשר גם פשוט לרחוץ בכיור.

לנקות בין הקפלים

רחצו את התינוק עם ספוג רך או מטלית, את העיניים אפשר לנגב עם כדורי צמר גפן. דאגו לנקות היטב בין קפלי העור שם עלול להצטבר לכלוך. אפשר להסתפק במים בלבד ובכל מקרה השתמשו בשמן אמבט או בסבון עדין המותאם לתינוקות. שימו לב שסבון ותכשירי רחצה שונים יכולים לייבש את העור המתפתח של התינוק. מסיבה זו גם לא צריך אמבטיה כל יום ומספיק בהחלט לנקות את איברי המין אחרי כל החתלה ולנגבו במטלית לחה.

אחרי שרחצתם את התינוק (ואם הוא בוכה אפשר בהחלט לעשות את זה בזריזות) דאגו לעטוף אותו במגבת. מגבות הקפוצ'ון המיועדות להתחלה או מגבות הנכרכות סביב צוואר ההורה בסקוץ' יהיו נוחות יותר לחודשים הראשונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בטיחות

טמפרטורת המים – אם אתם לא סומכים על המרפק אפשר להיעזר במד חום. המים צריכים להיות חמימים בערך בטמפרטורת הגוף (כ-36 מעלות) אבל לא חמים מדי. עורו של התינוק רגיש מאוד ולכן הוא יכול לקבל כוויה בקלות.
ברז סגור – מלאו את האמבטיה לפני שהכנסתם אליה את התינוק ואל תשאירו את הברז פתוח ללא השגחה. טמפרטורת המים יכולה להשתנות בפתאומיות.
אף פעם לא לבד – אל תשאירו את התינוק באמבטיה לבד ולו לרגע אחד.
תמיכה בראש ואחיזה טובה של הגוף – בזמן הרחצה וכשאתם מוציאים ומכניסים את התינוק אל תשכחו לתמוך בראשו ובצווארו.
הכינו הכל מראש – בגדים, חיתול, מגבת וכל מה שצריך כדי שלא תצטרכו להתרוצץ.
גובה המים - אל תמלאו את האמבט יותר מדי, זה יכול להיות מסוכן. לא כל גופו של התינוק צריך להיות בתוך המים.

בכל מקרה, גם אם האמבט יהיה נעים ורגוע וגם אם ילווה בבכי - אחריו תקבלו את הבונוס הגדול מכולם – תינוק מתוק וריחני עטוף במגבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully