וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 סימנים ברורים שאתם סובלים ממחסור במרכיבי תזונה

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 11:12

כמה מהתופעות הכי שכיחות ומזורות מתרחשות בגלל מחסור בוויטמינים שונים. הנה כמה מהמעניינות בהן

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

מחקר שפורסם באוגוסט מצא כי יותר ממחצית העולם אינו צורך מספיק מיקרונוטריינטים החיוניים לבריאות, הכוללים סידן, ברזל וויטמינים C ו-E. אבל לא רק. ואכן, רבים מאיתנו לא מכניסים לגוף את מספר הירקות והפירות שאנחנו צריכים, ומוותרים על מרכיבי תזונה אחרים חשובים.

גסטרואנטרולוג מקליפורניה, ד"ר סוורבה סטי, העלה סרטון לטיקטוק בו חלק חמישה סימנים לכך שהגוף זקוק ליותר מרכיבי תזונה. והאמת היא, הופתענו מאוד.

@doctorsethimd 5 Signs Your Body Needs More Nutrients ‼️? Doctor Sethi #medical ♬ original sound - Doctor Sethi ⚡️

ציפורניים שבירות

הציפורניים מורכבות בעיקר מהחלבון קרטין, ולכן חשוב לאכול הרבה חלבון כדי לשמור על בריאות וחזק ציפורניים. הקצבה התזונתית המומלצת היא 0.8 גרם חלבון לק"ג משקל גוף - או 0.36 גרם לקילוגרם.

ציפורניים שבירות נפוצות יותר אצל נשים מאשר גברים יכולות לנבוע משטיפת ידיים תכופה הורדת לחות מהציפורניים, שימוש באצטון להסרת לק, חיים במזג אוויר קר ויבש או משהו פשוט כמו הזדקנות.

הפרעות בבלוטת התריס ואנמיה מחוסר ברזל הן גם אפשרויות.

מזונות עשירים בברזל כוללים בשר אדום, עוף, דגים, תרד, שעועית, דגנים מלאים וביצים.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
כף יד. ShutterStock
כף יד/ShutterStock

עין קופצת

מיוקימיה של העפע​ף היא הביטוי המדעי של עין קופצת והיא כוללת שריר המקיף את העין וסוגר את העפעפיים ומתכווץ באופן לא רצוני.

"עוויתות בעפעפיים או בגפיים מעידות על מחסור במגנזיום, שהוא קריטי להעברת דחפים עצביים", הסביר סטי.

המצב נקשר למתח, עייפות, צריכת קפאין, חוסר איזון אלקטרוליטים, מאמץ בעיניים עקב בהייה ארוכה מדי במחשב, תרופות מסוימות, ובאופן פחות שכיח, הפרעות במוח ובמערכת העצבים. מגנזיום ממלא תפקיד קריטי בתפקוד השרירים, ובעוד שתוספי מגנזיום פופולריים, מומחים מעודדים התייעצות עם רופא מראש כדי להבטיח שאתה נוטל את סוג המגנזיום המתאים ביותר לצרכים שלך.

כאבי ברכיים. יחצ,
שרירים מתכווצים/יחצ

כאבי מפרקים

קליקים בברכיים ובמפרקים ואפילו סדקים קטנים הם תופעה שכיחה, במיוחד כשהגוף מזדקן. עם זאת, סטי מזהיר כי "זה יכול להיות סימן אזהרה של מחסור בוויטמין D3 או מחסור בסידן".

סידן בונה ושומר על עצמות חזקות, בעוד ויטמין D עוזר לגוף לספוג סידן ממזונות כמו חלב, סרדינים ועלים ירוקים.

האפרה מוקדמת של השיער

חוקרים לא יודעים בדיוק למה שיער מאפיר אצל חלק מהאנשים בגילאי 20, אבל הסיבות הנפוצות הן גנטיקה, מחלות אוטואימוניות, זיהום, עישון, מתח ומחסור בוויטמינים.

"זה יכול להצביע על מחסור בוויטמין B12, שהוא חיוני לייצור [תאי דם אדומים] ולהובלת חמצן בזקיקי השיער", אמר סטי. "זה יכול להיות גם סימן למחסור בנחושת, שאחראי לייצור המלנין, המעניק צבע לשיער".

שיער שיבה. ShutterStock
שיער שיבה/ShutterStock

נחבלים בקלות

ייתכן שהסיבה לכך היא גיל מבוגר מאחר והעור שמתדלדל ככל שחולפות השנים, גנטיקה, מכיוון שחלק מהאנשים נוטים יותר לחבלות בקלות; מצבים רפואיים בסיסיים כמו תסמונת קושינג, תרופות שיכולות להפחית את יכולתו של הדם להיקרש, כגון אספירין או מדללי דם. אבל זה גם יכול להיות תזונתי.

"זה יכול להיות שחסר לך ויטמין C, שאחראי ליצירת קולגן", שיתף סטי. "יכול להיות שזה גם אומר מחסור בוויטמין K1, שעוזר בקרישת הדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully