וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדיולוג: פירות בריאים, אבל רק אחד יגן במיוחד על הלב שלכם

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 14:57

מתחשק לכם מתוק? פתחו את מגירת הפירות במקרר. פירות רבים נמצאו יעילים לבריאות הכללית ולבריאות הלב. אבל רק אחד מהם נושא בתואר - היעיל מכולם

בווידאו: שרון לוין מנהלת ההסברה של עמותת פעמונים בריאיון לליאת רון בתוכנית וואלה פתרנו על מחירי הפירות וירקות/צילום: אולפן וואלה

בעוד שאין שום רע בלהנות מעת לעת מממתקים ומחטיפים מתוקים, אכילה קבועה של מזונות אולטרה-מעובדים עתירי סוכר יכולה להיות מזיקה לבריאות, כולל ללב. אכילה קבועה של סוגי מזון אלה קשורה לסיכון גבוה יותר למחלות לב וכלי דם ולמוות מסיבות קרדיווסקולריות. פיתוח הרגל של אכילת פירות כשמתעורר חשק למשהו מתוק - יכול להציל את חייכם.

ספקנים? הנה, קרדיולוג מסביר מדוע פירות כל כך מועילים לבריאות הלב ומשתף את הפרי שהוא אוכל כמעט בכל יום בגלל יתרונותיו לבריאות הלב.

למה חשוב לאכול פירות באופן קבוע

למבוגרים מומלץ לאכול בין 1.5 ל-2.5 כוסות של פירות ביום. הקרדיולוג ד"ר ג'ואל קאהן, מחבר הספר "The Whole Heart Solution" אומר שאכילת פירות בכל יום מועילה לכל הגוף. "פירות הם צבעוניים, טעימים ומחקרים רבים הוכיחו את היעילות שלהם בכל מה שקשור לסיכון נמוך יותר למחלות לב, תפקוד מוח טוב יותר ובריאות מינית מעולה. זה הממתק של הטבע", הוא אומר.

שפע של מחקרים מדעיים מגבים טענות אלו. מחקרים מדעיים מראים שפירות רבים (כולל ענבים, אוכמניות, רימונים, תפוחים ואבוקדו) מגנים על הלב, עוזרים למנוע מחלות לב וכלי דם ואפילו עוזרים ללב להתאושש מניתוח. פירות עוזרים להוריד לחץ דם, להפחית עקה חמצונית בגוף ולהעלות את רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL).

מבחינת בריאות המוח, מחקרים מדעיים מראים שלמבוגרים שאוכלים פירות באופן קבוע יש תפקוד קוגניטיבי טוב יותר. זאת מכיוון שנוגדי החמצון בפירות עוזרים להגביר את זרימת הדם למוח. גם לטענתו של ד"ר קאהן על כך שפירות מועילים לבריאות המינית יש ראיות מדעיות.

זני תפוחים מתקדמים לקראת ייצור תפוח העתיד ממטעי הגליל והגולן. מו"פ צפון, אתר רשמי
יעילים להגנה על הלב. תפוחים/אתר רשמי, מו"פ צפון

הפרי הטוב ביותר לבריאות הלב

כל הפירות מועילים לבריאות הלב, אבל ד"ר קאהן אומר שיש כמה בולטים שהם מועילים במיוחד. "נמצא כי תותים מורידים כולסטרול ומפחיתים את הסיכון למחלות לב", הוא אומר. "רימונים הם פרי נוסף שמועיל במיוחד לבריאות הלב. מחקרים מדעיים מראים שרימונים עשירים במיוחד בנוגדי חמצון ועוזרים להוריד את הכולסטרול הרע (LDL) כשאוכלים אותם באופן קבוע."

אלא שיש פרי אחד, שלטענת הקרדיולוג הידוע תורם יותר מכל פרי אחר לבריאות הלב. "אין יום שעובר שאני לא אוכל במהלכו תפוח", אומר ד"ר קאהן. "סיבה אחת לכך היא שהם עמוסים בסיבים תזונתיים, שתומכים בבריאות המעיים. יש קשר ישיר בין בריאות המעיים לבריאות הלב; תזונה עשירה בסיבים קשורה לסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם", הוא מדגיש.

"תפוחים גם עשירים בוויטמין C שהוא חיוני לבריאות הלב והעור", אומר ד"ר קאהן, ומציין יתרון נוסף של הפרי. "יש בהם גם הרבה קוורצטין, שמצוין לבריאות העורקים ומערכת החיסון", הוא מוסיף. "אני גם נוהג לאכול תפוח לפני ארוחות, כי זה גורם לי לאכול פחות בארוחה עצמה וזה מצב של רווח כפול מבחינת תזונה וניהול משקל", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully