וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימן האזהרה הכי חזק שמראה שאתם עומדים לחוות שבץ מוחי

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 10:18

שבץ מוחי הוא גורם המוות השלישי במדינות רבות, והוא משאיר את אלה השורדים אותו במצבי נכות קשים. אבל יש סימן אזהרה אחד מאוד חריף שמגיע לפעמים גם חודשים לפני שכדאי לשים אליו לב

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

שבץ מוחי היא מחלה מסוכנת ונפוצה, במיוחד בגיל מתקדם. במדינות המפותחות שבץ עומד במקום שלישי בסיבות המוות ולאנשים ששרדו את השלב החריף, הוא מהווה את הסיבה המובילה לנכויות קשות לכל החיים.

המספרים האלה צורמים ומפחידים, במיוחד עבור אנשים שיש להם היסטוריה משפחתית של שבץ מוחי או שיש להם גורמי סיכון כמו לחץ דם גבוה ומחלות לב מסוימות.

אבל קיימים סימפטומים של שבץ מוחי שכדאי להכיר, כמו גם להבין את גורמי הסיכון ובסופו של דבר לעזור להגן על עצמכם.

לדברי ד"ר ברנדון גיגליו, מנהל מחלקת נוירולוגיה כלי דם בבית החולים NYU Langone-Brooklyn, שהתראיין להפינגטון פוסט, כ-85% מהמקרים בארצות הברית הם שבץ איסכמי, כלומר הם נגרמים מחוסר זרימת דם למוח. כ-15% הם שבץ דימום, המתרחש כאשר כלי דם נקרע במוח. ובין האנשים הסובלים מאירוע מוחי, רבים חווים גם את מה שמכונה שבץ אזהרה, בימים, שבועות או חודשים לפני כן.

שבץ מוחי. ShutterStock
שבץ מוחי/ShutterStock

הנה מה שצריך לדעת על שבץ אזהרה

שבץ אזהרה ידוע מבחינה רפואית כהתקף איסכמי חולף. ללא ידיעת רוב האנשים מחוץ לתחום הרפואי, שבץ אזהרה הוא מצב רפואי חולף אך מסוכן מאוד, שיכול להיות מבשר לשבץ מוחי מלא.

למעשה, עד 1 מכל 5 אנשים שחווים שבץ אזהרה עלול לקבל שבץ מוחי בתוך 90 יום אם הם לא מקבלים טיפול רפואי.

אז מה זה בעצם שבץ אזהרה? מבחינה רפואית, זה מכונה התקף איסכמי חולף וגורם ל"תסמינים חולפים פתאומיים של פגיעה נוירולוגית אשר חולפים מעצמם". "תסמינים אלה עשויים להיות דומים למה שניתן לשקול שבץ מוחי, אבל ההבדל היחיד הוא שהם לא מובילים לפגיעה נוירולוגית קבועה". במילים אחרות, התקפים איסכמיים חולפים מגיעים במהירות, נמשכים זמן קצר ואינם גורמים לסוג הנזק המוחי שניתן לראות בשבץ מוחי מלא.

אבל היעדר נזק מוחי פוטנציאלי לא אומר שאתה צריך להתעלם מהתקף איסכמי חולף. זה עדיין מצב רפואי שצריך להתייחס אליו ברצינות, אמר גיגליו. "זה באמת מבשר אצל אנשים רבים למי שעומד לחטוף שבץ אפילו בתוך 48 השעות הקרובות ובוודאי בתוך שבעה, 30, 90 הימים הבאים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully