וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 3 מרכיבים: זו ארוחת הבוקר הכי טעימה לאיזון לחץ הדם

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 9:12

ישראלים רבים סובלים מבעיות של לחץ דם גבוה, ובעת הנוכחית המצב אף מחמיר. הנה רעיון לארוחת בוקר מזינה וטעימה שיכולה להוריד את לחץ הדם

אישה אוכלת מזון בריא. ShutterStock
אישה אוכלת מזון בריא/ShutterStock

ישראלים רבים סובלים מלחץ דם גבוה ובתקופה הנוכחית, בעקבות מחסור בשינה, לחץ ואכילה לא מאוזנת, הבעיה יכולה להתרחב.

הסטטיסטיקה סביב לחץ דם גבוה מטרידה: על פי ההערכות הוא גורם למותם של מיליוני בני אדם בשנה ברחבי העולם, כאשר אחד מכל שלושה גברים בעולם סובל מהתופעה המסוכנת. לחץ דם גבוה שמכונה "הרוצח השקט" יכול להיגרם כתוצאה ממגוון רחב של גורמים תורשתיים וסביבתיים - החל מפגמים גנטיים, דרך תזונה לקויה ועד לעבודה אינטנסיבית, מחסור בשינה ומתח נפשי גבוה.

אם לחץ הדם הופך גבוה מדי זה יכול להיות מסוכן בגלל הסיכון המוגבר להתקפי לב, שבץ, מפרצת ומקרי חירום רפואיים אחרים. לכן, כל צעד שאתה יכול לנקוט כדי להוריד אותו באופן טבעי הוא חיוני.

יוגורט עם בננות, שיבולת שועל, חמוציות ופטל. ShutterStock
יוגורט עם בננות, שיבולת שועל, חמוציות ופטל/ShutterStock

שיבולת שועל

שיבולת שועל עשירה בחלבון, ובמינרלים כגון סידן, אבץ, אשלגן, מגנזיום, ברזל, ובוויטמינים כמו חומצה פולית וויטמיני B. דגנים מלאים עשירים בסיבים, במיוחד שיבולת שועל, נקשרו להורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם ומחקרים אף הראו כי שלוש מנות של דגנים מלאים ביום יכולות להפחית את הסיכון למחלות לב ב-15 אחוזים.

שיבולת שועל גם עמוסה בסוג של סיבים הנקראים בטא-גלוקן, אשר הוכח כמשפר את רמות לחץ הדם. מחקר אחד, שפורסם ב-Journal of Food Biochemistry בשנת 2020, מצא כי בטא גלוקן היה אחראי חלקית להפחתת מלונדאלדהיד, סמן ללחץ חמצוני בחולדות עם לחץ דם גבוה.

יוגורט

יוגורט הוא מקור מעולה לסידן שנחשב לאחד מהרכיבים שתורמים להורדת לחץ הדם, בהתאמה מחקרים אף מצאו כי קיים קשר ישיר בין מחסור בסידן ליתר לחץ דם. הצריכה היומית המומלצת היא כ-1,500 מ"ג סידן, כאשר בגביע יוגורט יש 300 מ"ג סידן.

מחקר משנת 2021 מ-International Dairy Journal הראה שלמשתתפים עם לחץ דם גבוה שצרכו יותר יוגורט היה לחץ דם סיסטולי נמוך יותר ולחץ עורקי נמוך יותר מאלה שלא צרכו.

פירות יער

מחקר שפורסם בכתב העת של איגוד התזונאים האמריקאי מצא שאכילת כוס אחת של אוכמניות יכולה לתרום רבות ללחץ הדם שלכם וגם לטפל בעורקים נוקשים. האוכמניות מכילות פיטונוטריינטים - רכיבים צמחיים המסייעים למניעת מחלות מסוגים שונים. גם יוגורט הוכח כיעיל לטיפול בבעיות בכלי הדם והלב. מחקר שנערך ב-2014 ופורסם במגזין איגוד הקרדיולוגים האמריקאי גילה שהרכיבים הפרו-ביוטיים שבו עשויים לשפר משמעותית את זרימת הדם בגופנו דרך הפחתת הכולסטרול והסוכר בדם.

מהו לחץ דם גבוה?

לחץ הדם שלכם הוא הכוח של הדם שזורם דרך העורקים. לחץ דם תקין הוא מתחת ל-120/80 מ"מ כספית. המספר העליון, לחץ הדם הסיסטולי, מודד את הלחץ כאשר הלב פועם. המספר התחתון, לחץ הדם הדיאסטולי, הוא הלחץ כאשר הלב נח בין פעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully