וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים הליכות? זו השיטה הכי קלה לשרוף עוד קלוריות

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 8:11

מתעקשים לעשות הליכות ארוכות בלי עצירה? מחקר חדש מגלה שדווקא כדאי לכם לעשות אימונים קצרים ועצימים ולעצור באמצע - זה שורף יותר קלוריות

שתי נשים באימון הליכה. ShutterStock
שתי נשים באימון הליכה/ShutterStock

מתקשים לשמור על אימון רציף וארוך? אולי כדאי לכם לשקול לקחת הפסקות קצרות במהלך ההליכות במקום לדחוף לאימון ארוך ללא הפסקות. מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך שהתפרצויות קצרות של פעילות גופנית יכולות לעזור לך לשרוף יותר קלוריות.

על פי המחקר שפורסם ב-Proceedings of the Royal Society B, ביצוע אימוני הליכה קצרים או טיפוס במדרגות דורשים יותר חמצן ואנרגיה בהשוואה לאימונים ארוכים.

בניסוי שנערך בקרב עשרה משתתפים, החוקרים חקרו כיצד משך ההליכה משפיע על השימוש באנרגיה של גופם, עם שינויים במאמץ המכני, בעוצמה ובזמן. המשתתפים הלכו על מכשיר טיפוס מדרגות במשך 10 עד 240 שניות במהירויות שונות ועל הליכון במהירות 1.39 מ' לשנייה.

התוצאות מצביעות על כך שהליכה או טיפוס במדרגות של 10 עד 30 שניות דרשו 20 עד 60% יותר חמצן מאשר כיסוי אותו מרחק במהלך רציף אחד. החוקרים מסבירים שזה קורה מכיוון שהתחלה אחרי מנוחה דורשת יותר אנרגיה, בעוד שהליכה מתמשכת צורכת פחות לאורך זמן.

אימון מדרגות. ShutterStock
אימון מדרגות/ShutterStock

"הממצאים שלנו מראים שספיגת החמצן הממוצעת והמחיר המטבולי גבוהים יותר בפרצי ספורט קצרים יותר מאשר ארוכים יותר: כך למשל ב-30 שניות צורכים 20-60% יותר חמצן מאשר אקסטרפולציות במצב יציב.

"כאשר אנו הולכים למפגשים קצרים יותר, אנו צורכים יותר אנרגיה וצורכים יותר חמצן כדי לעבור את אותו מרחק. זה כמו שיש לנו מכונית שצורכת יותר דלק במהלך הקילומטרים הראשונים מאשר לאחר מכן", אמר פרנצ'סקו לוצ'יאנו, מחבר המחקר.

ממצאי המחקר מציעים חדשות מעודדות, במיוחד עבור קשישים או אלו הסובלים מהפרעות הליכה שמוצאים אימונים ארוכים מאתגרים, מכיוון שעדיין ניתן להשיג יתרונות בריאותיים בהליכה קצרה.

"אם אנחנו רוצים לתכנן תוכניות לקידום פעילות גופנית או פעילות גופנית עבור אנשים אלה, עלינו לחשוב מחדש כיצד להעריך את הדרישות האנרגטיות שלהם ולהסתגל. הבנת הדרישות האנרגטיות של פרציי הליכה קצרים יכולה לעזור לנו לקדם פעילות גופנית באופן כוללני יותר", אמרו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully