וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדל בספלוב עדכנה שהיא נדבקה בחיידק "ששיתק אותה". מה יש לה?

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 11:22

בסוף השבוע עדכנה המשפיענית כי נדבקה בחיידק הסלמונלה שגרם לה לכאבים רבים. מה זה החיידק הזה, איך נדבקי בו ותוך כמה זמן כל זה עובר? הנה הפרטים

אדל בספלוב. אינסטגרם, צילום מסך
אדל בספלוב/צילום מסך, אינסטגרם

אדל בספלוב עדכנה בסוף השבוע את מאות אלפי עוקביה באינסטגרם כי היא חולה, בעקבות הידבקות בחיידק הסלמונלה. "אז אחרי בדיקות, יש לי סלמונלה", כתבה. "חיידק בלתי נסבל בקיבה ששיתק אותי. לא יודעת להיות חולה, לא אוהבת להיות חולה, זה מעצבן אותי".

זמן קצר לאחר מכן, הוסיפה בספלוב כי "נשבעת שזה אחד הדברים הכי כואבים שקרו לי", וחתמה באופטימיות: "שאלה יהיו הצרות שלנו, יום-יומיים אני חדשה".

אז מה יש לה באמת ותוך כמה זמן זה עובר?

מה זה סלמונלה?

חיידק הסלמונלה גורם לזיהום הקרוי סלמונלוזיס. הזיהום גורם ברוב המקרים לבחילות, הקאות ושלשולים. הזיהום יכול לעבור לבני אדם מבעלי חיים שונים, כמו תרנגולות, ברווזים וצבים.

זיהום בסלמונלה נחשב נפוץ יחסית, אך בשנים האחרונות חלה עלייה בשכיחות ההדבקה בזן האנטריטידיס. מקור הזיהום העיקרי בארץ הוא תרנגולות שנדבקות בחיידק באתרי הגידול או מאכילת מזון נגוע בחיידק, שמתרכז בין היתר במערכת הרבייה שלהם ומועבר לביצים.

עד כמה סלמונלה מסוכנת לנו?

עבור רוב האנשים, סלמונלה היא מחלה שגורמת לזיהום במערכת העיכול, כזה שחולף מעצמו גם ללא התערבות. יחד עם זאת, לעיתים החיידק יכול לגרום לזיהום קשה ואפילו להיכנס למחזור הדם.

אנשים שנמצאים בסיכון מיוחד לזיהומים קשים או פולשניים בסלמונה כוללים בין היתר אנשים בעלי מערכת חיסון מוחלשת, כמו למשל חולי סרטן שמטופלים בכימותרפיה, מושתלי איברים, אנשים שנוטלים מינון גבוה של תרופות כמו סטרואידים או טיפולים שונים שמשפיעים על תפקוד תקין של מערכת החיסון. גם תינוקות וקשישים נמצאים בסיכון מוגבר.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

מה עושים אם נדבקים?

חשוב להקפיד על שתייה מרובה על מנת להחזיר את הנוזלים שאובדים בשלשול, וגם מלחים שהגוף מאבד. מומלץ לאכול ארוחות קטנות ולהימנע מצריכת מזונות שומניים. מנוחה יכולה לסייע לגוף להתגבר על המחלה החריפה.

רק במצבים של מחלה קשה שנגרמת מסלמונלה יש צורך בטיפול אנטיביוטי. טיפול אנטיביוטי יכול להינתן גם במצבים שאנשים בקבוצת סיכון לוקים במחלה שחשודה לסלמונלוזיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully