וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד הקינמון בקפה: האם הוא באמת שורף שומנים?

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 13:23

טרנד חדש בטיקטוק מבטיח ירידה במשקל בעזרת כפית קינמון בקפה היומי. האם יש אמת מאחורי הטענה הזו? הנה כל מה שהמחקרים אומרים

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

פוסט שפורסם בטיקטוק והפך לוויראלי במיוחד, מציע להוסיף כפית קינמון לקפה היומי כדי לשרוף שומן. אבל האם יש בסיס מדעי לטענה הזו?

ראשית, חשוב להבין שיש שני סוגים עיקריים של קינמון: קסיה וציילון. קינמון קסיה, הנפוץ יותר בחנויות, מכיל כ-95% צינמאלדהיד - החומר הפעיל העיקרי בקינמון. לעומת זאת, קינמון ציילון מכיל רק 50-60% צינמאלדהיד. הבדל זה משפיע לא רק על הטעם, אלא גם על ההשפעות הבריאותיות הפוטנציאליות.

מחקרים על השפעת הקינמון על ירידה במשקל

סקירה של 35 מחקרים בחנה את ההשפעה של צריכת קינמון על היקף המותניים, מדד הקשור לרמות שומן בגוף. התוצאות הראו כי מנות של פחות מ-1.5 גרם ליום (בערך חצי כפית) הפחיתו את היקף המותניים ב-1.68 ס"מ. עם זאת, צריכה של יותר מ-1.5 גרם ליום לא הראתה השפעה משמעותית.

מטא-אנליזה נוספת של 21 ניסויים קליניים, שכללה 1,480 משתתפים, מצאה כי קינמון הפחית את מדד מסת הגוף (BMI) ב-0.40 ק"ג למטר רבוע ואת משקל הגוף ב-0.92 ק"ג. אולם, לא נצפה שינוי בהרכב השומן או המסה הרזה של המשתתפים.

סקירת-על נוספת, שכללה את כל המטא-אנליזות, מצאה השפעה קטנה של קינמון על ירידה במשקל. המשתתפים איבדו בממוצע 0.67 ק"ג והפחיתו את ה-BMI שלהם ב-0.45 ק"ג למטר רבוע.

חשוב לציין כי המחקרים הללו נערכו על פני תקופות שונות, מחודשיים עד שישה חודשים, וכללו אוכלוסיות מגוונות עם מצבי בריאות שונים. רוב המחקרים נערכו במזרח התיכון ובתת-היבשת ההודית, מה שמקשה על הכללת התוצאות לאוכלוסיות אחרות.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

כיצד הקינמון עשוי לתרום לירידה במשקל?

ישנם מספר מנגנונים אפשריים שבאמצעותם הקינמון עשוי להשפיע על משקל הגוף:

1. שיפור רגישות לאינסולין: קינמון נראה כמסייע לגלוקוז (סוכר בדם) להיכנס לתאי הגוף מהר יותר, מה שמוריד את רמות הסוכר בדם ועשוי לשפר את יעילות האינסולין.

2. שיפור פירוק שומנים: קינמון עשוי לשפר את האופן שבו הגוף מפרק שומן כשהוא זקוק לאנרגיה.

3. תחושת שובע: ייתכן שקינמון גורם לנו להרגיש שבעים יותר זמן על ידי האטת קצב שחרור המזון מהקיבה למעי הדק.

קפה עם קינמון. ShutterStock
קפה עם קינמון/ShutterStock

סיכונים ותופעות לוואי

למרות שקינמון נחשב בטוח לשימוש כתבלין במזון, ישנם מספר סיכונים שיש לקחת בחשבון:

1. זיהום במתכות כבדות: לאחרונה, ארצות הברית ואוסטרליה הוציאו אזהרות בריאות לגבי רמות עופרת ומתכות כבדות אחרות בחלק מתכשירי הקינמון.

2. תגובות אלרגיות: חלק מהאנשים עלולים לחוות תגובות אלרגיות או כאבי בטן כתוצאה מצריכת קינמון.

3. רעילות בכבד: אחד המרכיבים הפעילים בקינמון, קומרין, עלול להיות רעיל לכבד בכמויות גדולות. קינמון קסיה מכיל עד 1% קומרין, בעוד שקינמון ציילון מכיל הרבה פחות (0.004%). רשות המזון האירופית קבעה מגבלה של 0.1 מ"ג לק"ג משקל גוף.

מסקנות והמלצות

בעוד שמחקרים מראים כי לקינמון יש פוטנציאל לתרום לירידה קלה במשקל, חשוב לזכור כי ההשפעה היא קטנה יחסית. הוספת כפית קינמון לקפה היומי לבדה לא תוביל לירידה משמעותית במשקל ללא שינויים נוספים באורח החיים.

יתרה מזאת, צריכת כמויות גדולות של קינמון עלולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי. אם אתם נהנים מטעם הקינמון בקפה שלכם, המשיכו להוסיף אותו במתינות, אך אל תצפו לנסים.

חשוב לזכור כי אין תחליף לתזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה כשמדובר בניהול משקל בריא. עם זאת, הוספת קינמון לתזונה שלכם עשויה להועיל לבריאותכם מעבר לסוגיית המשקל, בזכות תכונותיו נוגדות הדלקת ומאזנות הסוכר.

לסיכום, בעוד שהטרנד בטיקטוק מציע פתרון קסם, המציאות מורכבת יותר. קינמון יכול להיות תוספת טעימה ובריאה לתזונה שלכם, אך הוא לא תחליף לאורח חיים בריא ומאוזן. כתמיד, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום התזונה לפני ביצוע שינויים משמעותיים בתזונה שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully