וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הנגיף שמתפשט בעולם וגרם למשרד הבריאות להוציא אזהרה לנוסעים

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 14:44

על אף שמדובר במחלה נדירה יחסית, העובדה שהיא קטלנית ביותר, מדאיגה את כל ארגוני הבריאות בעולם. הנה כל הפרטים על נגיף המרבורג

חיידקים. ShutterStock
חיידקים/ShutterStock

נגיף מרבורג גרם עד כה למותם של 11 אנשים ול-25 חולים אחרים ברואנדה, שהכריזה על התפרצות ב-27 בספטמבר. במרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הודיעו כי החל מהשבוע יערך ניטור בריאותי לנוסעים ששבו מרואנדה ומשרד הבריאות הישראלי מפרסם הבוקר (ראשון) גם הוא הנחיות למטיילים.

בדומה לאבולה, המחלה הנדירה אך הקשה מאוד עלולה להיות קטלנית אצל עד 88% מהאנשים שחולים בהתאם לזן הנגיפי ולניהול המקרה. זו הסיבה שרשויות גרמניה סגרו שתי מסילות בתחנת הרכבת המרכזית של המבורג ב-2 באוקטובר לאחר ששני נוסעי רכבת נחשדו כנשיאים את הנגיף. שניהם נמצאו כשליליים לנגיף. שליליות.

רואנדה אישרה 36 מקרים נכון ל-2 באוקטובר, כולל לפחות 19 בעובדי שירותי בריאות, שרובם עובדים ביחידות לטיפול נמרץ. מספר מקרים הם ממקור לא ידוע, מה שמצביע על כך שמקרים נוספים לא זוהו או דווחו, על פי התראת בריאות שפורסמה ב-3 באוקטובר על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

עטלף פירות. Shutterstock, ShutterStock
מוכר לכם? עטלף פירות/ShutterStock, Shutterstock

מה זה נגיף מרבורג?

מחלת נגיף מרבורג, הידועה גם בשם Marburg Hemorrhagic Fever, נמצאת לרוב באפריקה שמדרום לסהרה. המחלה, שהתגלתה לראשונה בשנת 1967 לאחר התפרצויות בגרמניה ובסרביה, נגרמת על ידי נגיף מרבורג או רבן (Ravn ).

נגיפים אלה נמצאים באופן טבעי בעטלפי הפירות השוכנים במערות, שביתם נמצא ברחבי אפריקה והמזרח התיכון, ויכולים להפיץ את המחלה לאנשים ובעלי חיים באמצעות הפרשותיהם. בעלי חיים יכולים להידבק במרבורג על ידי אכילת פירות שעטלפים ניזונו מהם או על ידי נשיכה של עטלף נגוע. בני אדם יכולים לחלות ממגע עם בעלי חיים נגועים או מחטים, חפצים או משטחים המזוהמים בנגיף.

מרבורג מתפשטת באמצעות מגע עם נוזלי גוף - דם, שתן, רוק, זיעה, צואה, קיא, חלב אם, מי שפיר או זרע - של מישהו שנדבק בנגיף דרך פצע בעור או ריריות בעיניים, באף או בפה. מרבורג אינה מחלה הנישאת באוויר.

תסמינים, הכוללים חום, פריחה ודימום חמור, יכולים להופיע בפתאומיות ולהחמיר במהירות. אין טיפול למרבורג, וזיהום מוביל לרוב למחלה קשה או למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully