וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אכילת ביצים מונעת דמנציה, ואם כן - כמה מומלץ לאכול?

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 15:05

ביצים הן מהמזונות הנחקרים ביותר בעולם וניתן להגיד שיש הסכמה לגבי החשיבות שלהן לבריאות. מחקר חדש מצא את השפעת הביצים על המוח וממליץ כמה ביצים כדאי לאכול?

ד"ר נועה ברגמן מסבירה מה גורם לאלצהיימר, האם יש דרך למנוע את המחלה, ואיך מטפלים במי שכבר חלה/מערכת וואלה!

הנה עוד סיבה למה כדאי לכם לאכול ביצים. מלבד היתרונות שלהם לחזיוק המערכת החיסונית ובריאות העצמות, חוקרים מצאו כעת שצריכה יומית של ביצים מועילה למאבק בסיכון לדמנציה.

מחקר אחרון שנערך בקרב מבוגרים סינים לא רק אישר את היתרונות של ביצים בהפחתת הסיכון לדמנציה, אלא גם חקר כמה זה יותר מדי ביצים. החוקרים מצאו שגם אכילת יותר משתי ביצים ביום וגם אי צריכת ביצים כלל לא סייעו בהורדת הסיכון לדמנציה. התוצאות פורסמו בכתב העת Nutrients.

דמנציה היא בעיה משמעותית בבריאות הציבור, המשפיעה על יותר מ-55 מיליון אנשים ברחבי העולם. מספר זה צפוי לעלות ל-152 מיליון מקרים עד 2050, שכן כ-10 מיליון אנשים מפתחים את המצב מדי שנה. מניעה היא קריטית מכיוון שלא ניתן לרפא דמנציה.

ביצת עין. ShutterStock
ביצת עין/ShutterStock

"ביצים הן מזון צפוף ברכיבים תזונתיים ומקור טוב לכולין, חומצה פולית, ויטמין D, יוד, ויטמינים מקבוצת B וחלבון איכותי. ההשפעה המגנה של צריכת ביצים יומית נגד דמנציה אצל מבוגרים יותר עשויה להיות מיוחסת לנוכחות של תרכובות וחומרי תזונה רבים אחרים כגון חלבון באיכות גבוהה, חומצות שומן בלתי רוויות וויטמינים", כתבה מחברת המחקר הראשית פרשיוס איגבינג'יי, חוקרת בבריאות ורווחה באוניברסיטת וולברהמפטון באנגליה.

כולין, המצוי בחלמונים, ממלא תפקיד מכריע בזיכרון ובתפקוד קוגניטיבי, מה שהופך אותו למרכיב תזונתי מרכזי למניעת דמנציה.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

אז כמה ביצים צריך לאכול מדי יום?

המחקר השווה את הרגלי התזונה של 233 מבוגרים מעל גיל 50 עם דמנציה למספר שווה של אנשים ללא דמנציה בגואנגג'ואו, סין. החוקרים התמקדו באוכלוסיה הסינית מכיוון שבמדינה יש את המספר הגבוה ביותר של אנשים עם דמנציה ברחבי העולם, וצריכת הביצים לנפש שלה כפולה מהממוצע העולמי.

לגבי תדירות צריכת הביצים, פחות מ-3% מהמשתתפים אכלו ביצים פעמיים ביום, בעוד 35% אכלו אותן מדי יום, 36.7% שבועי, 12% חודשי ו-13.5% צרכו אותן פחות מפעם בחודש או נמנעו מצריכת ביצים לחלוטין.

"מחקר זה הראה שהסיכויים לדמנציה גדלו עם ירידה בצריכת ביצים מיומית לשבועית עד חודשית, בעוד שהסיכויים לדמנציה באלו שצרכו ביצים פעמיים ביום או באלה שלא צרכו כלל לא גדלו באופן משמעותי או מופחת", כתבו החוקרים.

החוקרים גם ציינו שהקשר ההפוך בין צריכת ביצים לדמנציה היה בלתי תלוי בגורמים מבלבלים אחרים כמו גיל, רמת השכלה, עישון, צריכת בשר אדום, עופות, דגים, ירקות ופירות, ומחלות נלוות.

ממצא בולט נוסף היה שצריכת יותר משתי ביצים ביום העלתה את הסיכון לדמנציה בהשוואה לאלו שלא צרכו ביצים או לאלו שאכלו אותן במתינות. חוקרים מציעים שהסיכון המוגבר הזה עשוי להיות קשור לתכולת הכולסטרול הגבוהה בביצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully