וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כדאי לאכול בארוחת הבוקר בשביל הדיאטה? תלוי אם אתם גבר או אישה

עודכן לאחרונה: 13.10.2024 / 9:40

מתברר שהבחירה היא הרבה יותר חשובה ממה שחשבתם

אכלתי 720 דיצים בחודש - וזה מה שקרה לי/@nicknorwitzPhD

מתלבטים מה כדאי לאכול לארוחת בוקר בזמן שאתם מנסים לרדת במשקל? מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך שהבחירה בין טוסט או חבילה עשויה להיות תלויה במגדר שלכם. חוקרים גילו שכאשר מדובר בארוחה לאחר צום במשך שעות, גברים מגיבים טוב יותר לפחמימות, בעוד שנשים מנהלות שומן בצורה יעילה יותר.

באמצעות מודלים מתמטיים, חוקרים מאוניברסיטת ווטרלו בחנו כיצד חילוף החומרים של גברים ונשים מגיבים לתזונת ארוחת הבוקר. התוצאות שפורסמו בכתב העת Computers in Biology and Medicine מגלות כי גברים בדרך כלל יעילים יותר בעיבוד ארוחות כבדות בפחמימות, כמו שיבולת שועל ודגנים, בעוד שנשים טובות יותר בפירוק מזון המכיל יותר שומנים, באותם תנאים לאחר צום.

"מכיוון שלנשים יש יותר שומן בגוף בממוצע מגברים, אפשר היה לחשוב שהן שורפות פחות שומן לאנרגיה, אבל אין להן. תוצאות המודל מצביעות על כך שנשים אוגרות יותר שומן מיד לאחר הארוחה, אך גם שורפות יותר שומן. במהלך צום", אמרה אניטה לייטון, שהובילה את המחקר בהודעה לעיתונות.

ביצת עין. ShutterStock
למי עדיף לאכול חביתה בבוקר?/ShutterStock

המחקר מדגיש כיצד גברים ונשים מגיבים באופן שונה לתוכניות ארוחות עם ספירת קלוריות זהה, ומציע תובנות חשובות עבור אלה שמטרתם לרדת במשקל. "אם אתה מסתכל על שתי צלחות עם סוגים שונים של מזון אבל בשתיהן יש את אותה כמות קלוריות, אם אתה בוחר במזון שהגוף שלך יכול לבצע חילוף חומרים יעיל יותר, אז יש לך סיכוי גבוה יותר לרדת במשקל", אמרה לייטון.

החוקרים ציינו גם שההבדלים המטבוליים הקשורים לשייכות מינית בולטים יותר במהלך צום קצר טווח.

"אורח חיים הוא גורם גדול בבריאות הכללית שלנו. אנו חיים חיים עמוסים, ולכן חשוב להבין כיצד החלטות חסרות משמעות לכאורה, כמו מה לאכול לארוחת בוקר, יכולות להשפיע על הבריאות והאנרגיה שלנו. בין אם מנסים לרדת במשקל, לשמור על המשקל , או פשוט לשמור על האנרגיה שלך, חשוב להבין את ההשפעה של התזונה שלך על חילוף החומרים", אמרה סטפני אבו, המחברת הראשית של המחקר.

החוקרים מתכננים להרחיב את מחקריהם כדי לבנות מודלים מפורטים יותר, כדי לראות כיצד גורמים כמו גיל, משקל ושלבי המחזור החודשי משפיעים על האופן שבו הגוף משתמש באנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully