וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי אחד קטנטן שתעשו יפחית את הסיכון שלכם לחלות החורף

תמיד אמרו לנו שמזג אויר קר לבדו לא גורם להצטננות, אלה הווירוסים. אבל כעת מומחית מסבירה כי מדובר בשילוב של השניים, ויש משהו שאתם יכולים לעשות בקלות שיוריד את הסיכויים שלכם לחלות

הילד שידיו ורגליו נכרתו אחרי שהיו לו תסמיני שפעת - לפני ואחרי הניתוח/catalinacardonagutierrez

תיכף מזג האוויר יתחיל להתקרר ורבים מאיתנו ימצאו את עצמם חולים. אז נכון שמבחינה טכנית, אנחנו לא הופכים חולים ממזג אוויר קר בלבד ורוב ההצטננויות נגרמות על ידי וירוסים, אך יש דרך אחת שבה טמפרטורות קרות יכולות לתרום לך לחלות. נשימה של אוויר קר ויבש בחוץ (או אפילו בבית) עלולה להפוך אותנו לרגישים יותר להתקררות. והכל בגלל האופן שבו האף ערוך כדי להגן עלינו.

"מנגנון האף נועד להיות הצעד הראשון במניעת זיהום וסינון חומרים מגרים בסביבה", הסבירה לאתר ההפינגטון פוסט ד"ר איימי בראון, מומחית לריאות ועוזרת פרופסור לרפואת ילדים בבית הספר לרפואה של המכללה הרפואית של ניו יורק. "לאף יש מערכת לחות פנימית משלו המאפשרת לו להסתגל בקלות לשינויים בסביבה החיצונית", אמרה בראון. "תפקיד זה חשוב ביותר מכיוון שהוא מסמן את ההתחלה של אספקת אוויר טרי, נקי ולח לחלק העמוק ביותר של הריאות שלנו".

כשהאוויר מחוץ לאף יבש מדי, זה גורם לאף לעבוד קשה יותר כדי להרטיב את האוויר שאנחנו נושמים, והוא לא תמיד יכול לעמוד בקצב. בראון הסבירה שכאשר סינון האף וההגנה החיסונית אינם מתפקדים בצורה מיטבית בגלל אוויר יבש, וירוסים - כמו אלה שגורמים לזיהומים בדרכי הנשימה ולהצטננות נפילה - יכולים להיכנס ביתר קלות.

אישה מצוננת. ראובן קסטרו
אישה מצוננת/ראובן קסטרו

הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות שמקרה שאתם מרגישים שמעברי האף יבשים - במיוחד בעונת ההצטננות והשפעת זה להתמודד עם האוויר היבש ולשמור על מעברי האף לחים. שינוי אורח חיים אחד זה יכול לעשות הבדל עצום, על פי מומחים.

"הבטחת לחות אידיאלית מתאימה בחלל המגורים הפנימי שלך היא באמת המפתח להקלה מתמשכת וארוכת טווח", אמרה בראון. מכשיר אדים יכול לעזור אם הסביבה יבשה מדי אבל היזהרו - לחות מופרזת בתוך הבית יכולה גם להקשות על הנשימה ועלולה להוביל לצמיחת עובש סביבתי, לפי בראון.

מצאו את האיזון המושלם על ידי הבטחת הלחות הפנימית היא כ-35-45%. "אם האף שלך מרגיש יבש, וזה קשור לשפתיים יבשות או לעור יבש, אז זה עשוי להיות אינדיקציה לכך שהסביבה הפנימית שלך היא בצד היבש יותר", הסבירה בראון.

להקלה לטווח קצר, נסה חדר אדים, השתמש בתרסיסי אף ללא מרשם על בסיס מלח, והימנע משימוש בפריטים ריחניים בביתך. שמירה על לחות היא גם חיונית כדי "להגביל את היובש הכללי", על פי בראון.

שוחח עם הרופא שלך אם אתה נאבק עם אף יבש לקבלת המלצות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully