וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם מרגישים חולים כל הזמן ואיך אפשר לשנות את זה?

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 10:00

הסתיו כבר כאן ושוב זה מרגיש שכולם מסביבנו חולים כל הזמן. אבל עכשיו מחקר חדש גילה סיבה מעניינת (ולא מפתיעה) שמסבירה למה זה קורה - ולא, זה לא רק קורונה ושפעת וכן, יש הרבה מה לעשות כדי למנוע את זה או לפחות להפחית את הסיכויים לחלות שוב ושוב

הילד שידיו ורגליו נכרתו אחרי שהיו לו תסמיני שפעת - לפני ואחרי הניתוח/catalinacardonagutierrez

גם אתם מוצאים את עצמכם חולים לעתים קרובות מדי? כבר הגעתם למצב שאתם מקבלים את זה כגזירת גורל ולא מנסים להבין באמת למה זה קורה? אז כדאי שתכירו מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מבית הספר לבריאות הציבור של הרווארד ומאוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה. המחקר מדגיש (באופן לא מפתיע) כי מחסור בוויטמינים ומינרלים הוא הגורם המרכזי לתחלואה ברחבי העולם ומגלה כי יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם סובלת ממחסור ברכיבי תזונה חיוניים כמו סידן, ברזל וויטמינים C ו-E.

המחקר, שנחשב לראשון מסוגו שבחן את הנושא בסדר גודל רחב כזה, סקר נתונים מכל רחבי העולם על חסרים ב-15 רכיבי תזונה חיוניים, תוך שהוא מדגיש את הצורך הדחוף בהתערבות של מערכות הבריאות הציבורית ברחבי העולם לשיפור התזונה העולמית, בייחוד בקרב ילדים, בני נוער וצעירים בין הגילים 10 עד 30.

באופן ספציפי יותר, המחקר זיהה רמות גבוהות ביותר של מחסור ביוד (68 אחוזים מהאוכלוסייה העולמית), ויטמין E (67 אחוזים), סידן (66 אחוזים) וברזל (65 אחוזים). בנוסף, יותר ממחצית מהאוכלוסייה העולמית גם סובלת ממחסור בריבופלבין (B2), חומצה פולית והויטמינים C ו-B6.

ד"ר שרה בנט, מומחית לתזונה קלינית, הסבירה את הממצאים ואמרה כי "מחסור ברכיבים תזונתיים חיוניים עלול להוביל למגוון בעיות רפואיות, כולל עצמות חלשות, אנמיה, בעיות עור, מערכת חיסון מוחלשת ואפילו דיכאון. אז אם אתם מוצאים את עצמכם חולים לעתים קרובות, זה עשוי להצביע על מערכת חיסון מוחלשת כתוצאה ממחסור תזונתי כזה או אחר".

אבוקדו ובננה. Sharaf Maksumov, ShutterStock
אבוקדו ובננה/ShutterStock, Sharaf Maksumov

אז איך מתגברים על חסרים תזונתיים נפוצים?

כדי לעשות סדר ולעזור לכולנו להבין את חשיבות רכיבי התזונה השונים שמשפיעים על הבריאות שלנו, הנה פירוט של מקורות מזון נפוצים וההשפעות של המחסור בהם:

יוד - מקורות נפוצים ליוד כוללים מלח ים מועשר ביוד, דגים, פירות ים, מוצרי חלב, ביצים ואצות ים. מחסור ביוד עלול לגרום לבלוטת תריס מוגדלת (גויטר או זפקת), עייפות, עלייה במשקל ובעיות התפתחותיות בילדים.

ויטמין E - זהו ויטמין חיוני שניתן למצוא באגוזים, שקדים, בוטנים, זרעים, תרד, ברוקולי ושמנים צמחיים כמו שמן חמניות ושמן זית. מחסור בוויטמין E עלול לגרום לנזק עצבי, חולשה בשרירים, בעיות ראייה והחלשה של מערכת החיסון.

סידן - מזונות עשירים בסידן כוללים מוצרי חלב (חלב, יוגורט וגבינה), ירקות עליים ירוקים (תרד או קייל), קטניות (שעועית, חומוס, אפונה ועדשים) ופירות (סברס, קיווי, תפוז ופפאיה). מחסור בסידן עלול להוביל לעצמות חלשות (אוסטאופורוזיס), התכווצויות שרירים וציפורניים שבירות.

ברזל - זהו מינרל חיוני שמצוי בירקות עליים ירוקים (תרד, עלי חרדל), עדשים, חומוס, בשר אדום וביצים. מחסור בברזל עלול לגרום לאנמיה (עייפות, חולשה), עור חיוור, קוצר נשימה ועיכוב בהתפתחות הקוגניטיבית בילדים.

ריבופלבין (ויטמין B2) - מקורות טובים לוויטמין הזה כוללים מוצרי חלב, ביצים, שקדים, פטריות, ירקות עליים ודגנים מלאים. מחסור עלול לגרום לשפתיים סדוקות, כאב גרון, בעיות עור, עיניים אדומות ונפיחות בפה או בלשון.

חומצה פולית (ויטמין B9) - זהו ויטמין שמצוי בירקות עליים ירוקים (תרד, חילבה), חומוס, קטניות נוספות ודגנים מועשרים. מחסור עלול לגרום למומים מולדים בהריון, עייפות, חולשה, גדילה לקויה ואנמיה.

ויטמין C - מקורות טובים לוויטמין החשוב הזה כוללים כמובן פירות הדר (תפוזים, לימונים), גויאבה, גמבה, עגבניות ופלפלים. מחסור בוויטמין C עלול לגרום לצפדינה (חניכיים מדממות, כאבי מפרקים), מערכת חיסון מוחלשת והאטה בריפוי פצעים.

ויטמין B6 - מצוי בשיעורים גבוהים בבננות, חומוס, תפוחי אדמה, זרעי חמניות, עוף ודגים. מחסור עלול לגרום לאנמיה, בעיות עור, דיכאון, בלבול ומערכת חיסון מוחלשת.

בשורה התחתונה, אם אתם רוצים להבטיח שאתם צורכים מספיק רכיבים מזינים שהגוף שלכם צריך כדי לתפקד כמו שצריך, עדיף שלא להתמקד ברכיב כזה או אחר, אלא פשוט לוודא שהתזונה שלכם מגוונת, מאוזנת וכללת מגוון רחב ככל שניתן של פירות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים טובים בכל שבוע. וכמובן שאם אתם מרגישים שמשהו פשוט לא עובד - גם בדיקת דם כללית לזיהוי חסרים בהחלט יכולה לעזור לקבל קריאת כיוון ראשונית וחשובה.

  • עוד באותו נושא:
  • מחלה
  • סתיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully