וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוב להכיר: אלו הסימנים להתקף לב אצל אנשים צעירים

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 12:01

יותר ויותר אנשים צעירים לוקים בהתקפי לב ויש לכך מספר סיבות. אבל עוד קודם לכן - קיימים סימנים שמגיעים שבועות וחודשים לפני שיכולים להוות דגל אדום

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

רופאים מזהירים צעירים להיות יותר מודעים לסימנים להתקף לב לאחר שנתונים 'מדאיגים' הראו כי הגיל הממוצע של החולים נוטה להיות צעיר יותר ופוגע גם באנשים שמנהלים אורח חיים בריא. בארה"ב למשל הסטטיסטיקה מראה כי אחד מכל חמישה הלוקים בהתקף לב הוא כעת צעיר מ-40.

התקפי לב מסוימים פוגעים בפתאומיות, כאשר התסמינים השכיחים ביותר כוללים כאב פתאומי, כבדות או תחושה של לחץ בחזה. אבל קרדיולוגים מזהירים שהתסמינים יכולים להתחיל שעות, ימים או שבועות לפני שהתקף הלב באמת קורה.

ד"ר דיפק בהט, קרדיולוג בהר סיני בניו יורק, אמר ל-DailyMail.com שהתעוררות בלילה מזיעה קרה יותר מהרגיל יכולה להיות תמרור אזהרה.

גבר צעיר מחזיק את הלב. ShutterStock
גבר צעיר מחזיק את הלב/ShutterStock

רופאים האשימו את התקפי הלב בצעירים בשילוב של השמנת יתר, שימוש רב בסמים, אורח חיים יושבני ותזונה לקויה.

ד"ר וירג'יניה קוליבר, קרדיולוגית מג'ונס הופקינס, כתבה: "המחקר אינו מספק תובנה מדוע העלייה בהתקפי הלב מתרחשת לאנשים צעירים יותר. 'אני חושדת שזה קשור ליותר אנשים שיש להם גורמי סיכון למחלות לב בגיל מוקדם יותר'. גורמי הסיכון בקרב קבוצה זו כוללים לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ועישון. סוכרת, היסטוריה משפחתית של מחלות לב, תזונה לא בריאה וחוסר פעילות גופנית ושימוש מופרז באלכוהול יכולים גם הם להיות גורמי סיכון.

ד"ר קוליבר הוסיפה כי גלולות למניעת הריון ואמצעי מניעה הורמונליים אחרים יכולים להעלות את הסיכון אצל נשים לפתח קריש דם בלב או ברגליים והתרופות יכולות גם להעלות את לחץ הדם - כולם גורמי סיכון להתקף לב אצל נשים צעירות יותר.

היא כתבה: 'אם יש לך היסטוריה של לחץ דם גבוה או בעיות קרישה, סוגים אחרים של אמצעי מניעה עשויים להתאים לך יותר. "אבל עבור רוב הנשים הצעירות, זה בטוח לקחת תרופות למניעת הריון".

סימפטום פחות מוכר להתקף לב מתקרב שיכול להתרחש ימים או שבוע לפני כן הוא הזעה וקוצר נשימה, שמגיעים גם בלי להתאמן.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

10 סימני אזהרה להתקף לב

  • בחילה
  • הקאה
  • עייפות
  • סחרחורת
  • קלקול קיבה
  • כאבים בלסת ובצוואר
  • הזעה
  • קוצר נשימה
  • כובד או תחושת לחץ בחזה
  • כאבים בצוואר ובכתפיים
כאב בטן. ShutterStock
כאב בטן/ShutterStock

ד"ר בהאט אמר ל-DailyMail.com: "בערך מחצית מהאנשים שיש להם התקף לב, יסבלו מתסמינים שבוע או שבועיים לפני כן. "הסימן הנפוץ ביותר לפני התקף לב יהיה אי נוחות בחזה או כאב כלשהו בחזה, שלעתים קרובות המטופל מקשר לרמות של מאמץ פיזי או מתיחת שריר. אבל ברשימה גם מופיעים תסמינים כמו קוצר נשימה עם רמות נמוכות של מאמץ גופני ובמקרים נדירים, הזעה ללא מאמץ פיזי".

ד"ר בהט אמר גם שבמקרים מסוימים כאב בלסת ובצוואר יכול להיות סימן אזהרה להתקף לב מתקרב.

הוא אמר: 'היו לי קומץ מטופלים שהופנו אלי מרופאי שיניים, שלמעשה סבלו מתסמינים של התקף לב. 'לרוב, הכאב בלסת אינו קשור, אבל במקרים מסוימים זה יכול להיות איתות שחולה נמצא בסיכון להתקף לב'.

הוא גם התייחס למחקר שלו משנת 2022, שמצא כי עד 48 אחוזים מהחולים חוו תסמינים כולל כאב בצוואר, בלסת ו/או בשכמות לפני התקף לב. הרופאים אומרים שזה סוג של 'כאב מופנה', או כאשר כאב מחלק אחד של הגוף מורגש באזור אחר. זה קורה עם הלב מכיוון שהוא חולק עצבים עם אזורים בפלג הגוף העליון כולל הלסת, הצוואר והכתפיים. המשמעות היא שכאשר אותות כאב נשלחים על ידי הלב, ייתכן שהם יורגשו באזורים אחרים כמו הלסת.

סימני אזהרה נוספים שעלולים להופיע בימים שלפני התקף לב ובזמן ההתקף כוללים בחילות והקאות, עייפות, סחרחורת והפרעות עיכול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully