וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא עור מזהיר: הטעויות שאתם עושים עם הכביסה שפוגעות בכם

14.10.2024 / 0:04

ד"ר צ'ארלס פוזה, דרמטולוג מוסמך, חשף שלוש טעויות שאתם עושים בזמן הכביסה שלכם שיכולות לפגוע בסופו של דבר בעור שלכם, ואת אחת מהן כולנו עושים - ויש גם טיפים מה לעשות במקום אותן טעויות

רופא מזהיר מ-3 טעויות כבוסה/drcharlesmd1

הגיע הזמן לחשף את הכביסה המלוכלכת שלכם - ד"ר צ'ארלס פוזה, דרמטולוג מוסמך מניו יורק וכוכב רשת עם מאות אלפי עוקבים, חושף שלוש טעויות שרויבנו עושים בזמן הכביסה שיכולות לפגוע בעור שלנו. הוא ממליץ להימנע מללבוש בגדים חדשים שעדיין לא כובסו, להפסיק להשתמש במרכך כביסה ולא לקנות נוזלי כביסה מבושמים או עם פיגמנטי צבעים. "הדרך שבה אתה מכבס את הכביסה משפיעה על העור שלך", הסביר ד"ר פוזה בסרטון.

אל תלבשו בגדים לפני שכיבסתם אותם בפעם הראשונה

"כולם צריכים לכבס את הבגדים לפני שהם לובשים אותם, במיוחד אם אתם אוהבים לקנות אופנה מהירה ברשתות כמו Shein ו-Temu. יש עליהם דברים שממש לא תרצו על העור שלכם", אמר רופא העור.

העמדה הזו שלו מחוזקת על ידי פרנסס קוזן, מרצה בכירה במדעי הסיבים ועיצוב בגדים באוניברסיטת קורנל, שאמרה למגזין Self בשנה שעברה שייתכן שהבגד החדש שקנית עבר טיפול במרכך כביסה, ציפוי עמיד בפני כתמים או דוחה מים, או חומרים נגד עובש שיכולים לגרום לגירוי, אדמומיות או גרדת. מחקר משנת 2014 שנערך בשבדיה מצא כי קווינולין, כימיקל צבע מסרטן, או אחד מנגזרותיו, נמצאו על כמעט כל אחד מ-31 דוגמיות הבד שנחקרו על ידי המדענים. החומר נמצא בשפע בעיקר על פריטים מפוליאסטר.

עודפי צבע, במיוחד מבגדים כהים יותר, יכולים גם להתחכך על העור ובנוסף הבגדים יכולים גם להכיל חיידקים ממישהו שניסה אותם לפני שקניתם אותם. רופאי עור ממליצים לבדוק את תווית הבגד, ואם זה מותר - לכבס את הבגד החדש במשך לפחות 25 דקות בטמפרטורה חמה לפני הלבישה.

צפו בכל האזהרות שלו

@drcharlesmd1 The chemicals on your clothes (and bedding) sit on your skin all day long! Fav laundry products: @all® laundry detergent free and clear @Tide Laundry free and gentle @ARM & HAMMER Laundry free and clear Save your skin ?????? *Please note that this post (like all of social media) is meant to entertain and educate. Never take anything you see on social media as direct medical advice. Always chat with your personal doctor before acting on anything you see on social media. Remember, even otc products and supplements are medicine! Many of these topics are oversimplified to make them more digestible. Context is everything! #Laundry #SHEIN #temu #shopping #skincare #mistake #doctor #lifehacks #cosmetics #beauty ♬ Feels This Good - Jon Mero & LÒNIS

שימוש במרכך כביסה

"אנא הפסיקו להשתמש במרככי כביסה", קרא ד"ר פוזה. "אני לא מכיר דרמטולוג אחד שקונה את הדברים האלה". ואכן, על פי Consumer Reports מרכך כביסה - המצפה למעשה את הסיבים בכימיקלים כדי לגרום להם להרגיש רכים יותר, להיראות פחות מקומטים ודביקים ולהריח טוב יותר - יכול לגרות עור רגיש, להחליש את העמידות בפני אש בפיג'מות של ילדים ולהפחית את יכולת הספיגה של המגבות. במקום זאת, הד"ר מציע להשתמש בכדורי צמר למייבש הניתנים לשימוש חוזר.

קניית נוזל כביסה מבושם או עם פיגמנטי צבעים

לסיום, ד"ר פוזה אומר ש/הוא מעדיף להשתמש בנוזלי כביסה ללא בשמים א פיגמנטי צבעים, "זיכרו, כימיקלים שנמצאים על הבגדים שלכם יושבים על העור שלכם כל היום, כמו גם על המיטה והמצעים שלכם" הוא מזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully