וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם למותה של המלכה אליזבת'? ראש הממשלה לשעבר חושף

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 11:43

בתעודת הפטירה של המלכה האהובה נכתב כי מתה מזקנה, אבל בספר זכרונות חדש חושף ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון כי המלכה מתה מסרטן העצמות. הנה מה שידוע עד כה

בווידאו: אנשים ממתינים בתור לקראת הלווית המלכה/צילום: רויטרס

ראש הממשלה לשעבר של בריטניה בוריס ג'ונסון טען כי המלכה אליזבת השנייה סבלה מסוג של סרטן עצמות קטלני לפני מותה. כחלק מספר הזכרונות שלו 'Unleashed' שיצא בקרוב, מדווחים בדיילי מייל כי ג'ונסון נזכר בפגישתו האחרונה עם המלכה, והצהיר שהיה מודע למצבה למעלה משנה.

"ידעתי במשך שנה או יותר שיש לה סוג של סרטן העצמות, והרופאים שלה חששו שבכל עת היא עלולה לחוות לירידה חדה", כתב. "היא נראתה חיוורת וכפופה יותר, והיו לה חבורות כהות בידיים ובפרקי הידיים, כנראה בגלל הטיפולים והזריקות."

עם זאת, למרות מצבה, ראש הממשלה לשעבר נזכר עד כמה דעתה נותרה חדה באותה פגישה אחרונה.

המלכה אליזבת עם בוריס ג'ונסון. GettyImages
המלכה אליזבת עם בוריס ג'ונסון/GettyImages

המלכה המנוחה מתה בגיל 96 ב-8 בספטמבר 2022, בשעה 15:10. בית המלוכה מעולם לא אישר אבחנה ממנה סבלה, ו'זקנה' נרשמה כגורם למוות, לפי תעודת הפטירה שלה. עם זאת, מוות בגיל מתקדם נובע בדרך כלל ממצב אחר שמחמיר עם הגיל, אולי בגלל שהטיפול פחות יעיל.

סרטן העצמות נחשב לצורה נדירה של המחלה המהווה פחות מאחוז אחד מכלל הסרטן המאובחן מדי שנה. המחלה מתפתחת כאשר תאים בתוך או בקרבת עצם מפתחים שינוי DNA שגורם להם להתחלק במהירות ולהתרבות מהר מדי.

קיימים סוגים שונים של סרטן העצמות, אך על פי האגודה למחלמה בסרטן, אוסטאוסרקומה הוא הסוג השכיח ביותר של סרטן ראשוני של העצמות. אמנם סרטן זה יכול להופיע בכל גיל, אולם הוא נפוץ יותר בקרב מתבגרים צעירים ומבוגרים בשנות ה-60 לחייהם. מחלה זו עלולה להתפתח בכל עצם בגוף, אך המקומות השכיחים להתפרצותה הם עצם הזרוע והרגליים, ובפרט במורד עצם הירך ובמעלה השוקית.

עוד נכתב כי מרבית החולים בסרטן העצמות יזדקקו לשילוב של מספר טיפולים שונים כמו ניתוח, כימותרפיה והקרנות. ניתוח להסרת הגידול מהעצם מהווה חלק חשוב מאוד בטיפול, אך במקרים בהם לא ניתן לנתח, ההקרנות עשויות לשמש כטיפול חלופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully