וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא ממליץ: זו הסיבה שצריך לצחצח שיניים לפני ארוחת הבוקר ולא אחריה

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 10:59

אלו חדשות טובות למשכימי הקום - ורעות עבור אלה שמתעוררים מאוחר. אז מתי כדאי לצחצח שיניים בבוקר ולמה זה כל כך חשוב?

צחצוח שיניים עם פחם - מוצר מדהים או טרנד מסוכן?/מערכת וואלה!

רוב האנשים מצחצחים שיניים באותה שעה בכל יום - בכל פעם שהם קמים ולפני שהם הולכים לישון. זה מה שמלמדים את רוב האנשים מגיל צעיר, כדי לוודא שהשיניים ישארו בריאות לאורך זמן רב ככל האפשר.

עם זאת, לטענת חלק מהמומחים יש "זמן מושלם" שכולנו צריכים לשאוף אליו כדי לתת לשיניים שלנו את הסיכוי הטוב ביותר להחזיק מעמד שנים ללא בעיות. אלה חדשות רעות עבור אלה שקשה להם לקום מהמיטה, שכן היא דורשת לקום די מוקדם בבוקר.

מומחה לרפואת שיניים, ד"ר זאים, מאורדו, שיתף את אתר ה"מטרו" מתי צריך להיכנס לשירותים בכל בוקר. ומה צריך לעשות כשאתה שם במשך כל שתי הדקות החשובות.

אישה מצחצחת שיניים. ShutterStock
אישה מצחצחת שיניים/ShutterStock

למרות שזה אולי נראה כמו אחד הדברים הכי בסיסיים לעשות - זה לא מפריע להיגיינת הפה להיות בין הדברים החשובים ביותר לעשות מדי יום. אי צחצוח יכול להוביל לבעיות בריאות חמורות כמו עששת ועלול לגרום לאיבוד שיניים.

לשעה ביום שאתה מגיע למברשת השיניים יש למעשה השפעה על זה יותר ממה שאתה חושב. ד"ר זאים אמר: "צחצוח שיניים ב-7:15 בבוקר הוא הזמן המושלם לניקוי שיניים לאחר התעוררות בבוקר.

"בזמן שאתה ישן, חיידקים גורמי פלאק בפה מתרבים ולכן אתה עלול להתעורר עם טעם רע בפה. כשאתה ישן, לחיידקים יש זמן רב יותר להתרבות. שטיפת חיידקים מוקדם בבוקר עם משחת שיניים פלואוריד פוטרת את השיניים מרובד וחיידקים. על ידי התעוררות קצת יותר מוקדמת וסיום התהליך הזה, השיניים שלך יהיו מצופות במחסום מגן מפני חומצה במזון, שיכינו אותך ליום של שיניים בריאות". רופא השיניים הוסיף שגם צחצוח לפני שאתם אוכלים ארוחת בוקר הוא רעיון טוב.

"יתרון נוסף של צחצוח דבר ראשון בבוקר, לפני ארוחת הבוקר, הוא שאתה גם מקפיץ את ייצור הרוק. הרוק עוזר למזון להתפרק והורג באופן טבעי חיידקים מזיקים בפה".

למרות שרבים עושים זאת, כדאי להימנע מצחצוח שיניים לאחר ארוחת הבוקר. צחצוח מיד לאחר אכילת ארוחת הבוקר עשוי למעשה לכסות את השיניים בשאריות של מזון חומצי, מה שמחליש את האמייל עוד יותר מחיידקי הלילה שהצטברו בפה.

ד"ר זאים הזהיר שמרכיבי ארוחת הבוקר הם "חלק מהמאכלים הגרועים ביותר לאמייל השן". זה כולל מזונות מועדפים כמו מיץ תפוזים ודגני בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully