וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי איכות מזון חושפים: אלה 3 מוצרי המזון שחובה להתרחק מהם בסופר

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 14:56

אולי לא נתתם על זה את הדעת - אבל יש כמה מוצרי מזון שכדאי לחשוב לפני שקונים - ותופתעו כמה הם פופולרים

קויק: כך חותכים אבטיח/yumlabels, טיקטוק

אנחנו לא נוטים לחשוב על כך ברוב המקרים, אבל המזון שאנחנו אוכלים עלול להוות סיכון ממשי עבורנו, במידה והוא מוחזק בתנאים לא טובים, או שאינו נקי מספיק.

הרעלת מזון למשל, המופיעה בעקבות צריכה של מזון מזוהם, מתרחשת בשל נוכחות אורגניזמים מזהמים כמו חיידקים, וירוסים או פרזיטים, או אחד מהרעלנים שאלה מכילים. האורגניזם המזהם עלול להגיע למזון בתהליך העיבוד שלו או ההכנה, לעיתים כאשר המזון נשמר בתנאים שאינם מתאימים או אינם מבושלים כהלכה.

פקחי איכות מזון הם לרוב קו ההגנה הראשון בכל הנוגע לזיהוי התפרצויות סלמונלה ו-E.coli, העוברים הכשרה אינטנסיבית על מנת לזהות בצורה הטובה ביותר אזורים בעייתיים. זו הסיבה שהם אחד המקורות המומלצים לזיהוי פריטי מזון שכדאי להתרחק בפעם הבאה שהולכים לסופר.

אלה 4 המאכלים שהם מזהירים מפניהם:

מזונות מונבטים. ShutterStock
אולי כדאי להימנע/ShutterStock

נבטים
אמנם מומחים לא ממליצים להתרחק לחלוטין מנבטים, אבל הם מזהירים שחיוני לשטוף את כל המוצרים לפני שאוכלים אותם מכיוון שהם יכולים להכיל חיידקים מזיקים כמו E. coli וסלמונלה. נבטים מורכבים מדברים כמו צנון, אספסת ותלתן.

"לא ניתן לחטא את הזרעים בצורה מספקת את הנבטים כדי להרוג את כל הסלמונלה שיכולה להיות שם, למשל", אמרה קניאל. "אבל באמירה זו, בואו נזכור שיש מגדלי נבטים שעושים עבודה מצוינת ומקפידים על ניקיון ותברואה".

ד"ר קווק לה קצת יותר סקפטי ממקבילתו. "נראה שיש יותר בעיות הקשורות במזון עם נבטים ואני חושב שזה בגלל הרצון לא להשתמש בכימיקלים בגלל סוג הצרכנים שאוהבים לקנות אותם", אמר. "הסבירות לזיהום לא כל כך גבוהה, זה יותר סיכון בינוני, אבל אני אישית הייתי נמנע מהם".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
אבטיח עם בולגרית. ShutterStock
אבטיח עם בולגרית/ShutterStock

מוצרים חתוכים מראש
קניאל מתנגדת נחרצות למלונים ואבטיחים חתוכים, וציינה שהם הרגישים ביותר לזיהום ממספר סיבות: יכולים להילכד מים נגועים, הם יכולים גם לבוא במגע עם צואת בעלי חיים, הקליפה שלהם רגישה גם היא לצמיחת חיידקים מכיוון שפתוגנים יכולים להידבק ואולי לחדור אליה..

"אם אתה הולך לאכול תוצרת גולמית שנחתכה מראש, אתה מתמודד עם אותה כמות של סיכון מיקרוביאלי כפי שהיית מתמודד עם נבטים", הוסיף ד"ר קווק לה. "זה בגלל שאני לא יודע מה האדם שמאחורי הדלפק עשה בזמן חיתוך התוצרת ואילו פרקטיקות הם מיישמים. מזון ארוז, על פי חוק, צריך לעבור תהליך קפדני אבל מזון שיוצר במקום לא בהכרח". שני המומחים יעצו שאחסון יסודי נקי ונכון יעזור בהימנעות מחיידקים קטלניים. הם גם אמרו שגם בישול התוצרת הוא אופציה.

מאכלים חמים מוכנים
הכנת מזון היא המפתח כאשר מסתכלים על האוכל החם המוגש במעדניות ובחנויות מכולת, כאשר הכלל המכריע ביותר הוא שכל האוכל יישמר בטמפרטורה של 57 מעלות צלזיוס או יותר. "אם מערכת החימום מוטלת בספק, הייתי נמנע מבר האוכל החם", אמר ד"ר קווק לה. "אבל אם זה נשמר מעל הטמפרטורה המתאימה אז בסדר לאכול את זה כי זה לא יכול להיות מזוהם".

קניאל הוסיפה: "אני מסתכלת לראות שהמסיכה במקום, שהמקום נקי ושהמלקחיים נקיים וזמינים". המומחית גם הדגישה את החשיבות של לזכור את התחלופה ולהיות מודע למועד חידוש המזון, לעתים קרובות בסביבות שעות הצהריים או הערב. אוכל במהלך שעות אחרות משעות העומס, אולי לא הכי טוב שכן "ייתכן שהמזונות ישבו שם זמן רב יותר וכדאי שתהיו זהירים יותר בבחירות שלכם".

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully