וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב לדיאטה ולעיכול: זה הזמן המדויק בו כדאי לאכול ארוחת ערב

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 12:15

גם אתם מנשנשים עד שעה מאוחרת ואוכלים את ארוחת הערב אחרי 20:00? בשביל הדיאטה שלכם, מערכת העיכול וכמובן השינה - אלה השעות המומלצות

כך תכינו את טוסט החביתה המטוגן שכבש את העולם/TIKTOK

שעות העבודה הארוכות והטיפול בילדים מביאים רבים מאיתנו לאכול ארוחת ערב בשעה מאוד מאוחרת, מה שעלול לפגוע לנו בבריאות - שכן זו הארוחה הסוגרת את היום - לקראת שנת הלילה.

מומחים מספרים כי קיימת משבצת זמן שעשויה לעזור לכם לרדת במשקל, לישון טוב יותר ולשפר את מערכת העיכול.

לפי מומחים ההמלצה הנפוצה ביותר היא לאכול ארוחת ערב בין השעות 17-19. החלון המוקדם הזה 'מתיישר' עם קצב היממה הטבעי של הגוף - שמגיע לשיאו בשעות האור ומתחיל להאט ככל שהערב מתקדם.

טוסט אבוקדו וביצה. ShutterStock
טוסט אבוקדו וביצה/ShutterStock

"כשאתה אוכל ארוחת ערב מוקדם, אתה נותן לגוף שלך יותר זמן לעכל את האוכל לפני השינה", נכתב במטרו. "זה מפחית את הסבירות להפרעות עיכול, צרבת וריפלוקס חומצי". חשוב גם לאכול את ארוחת הערב ליד השולחן במקום לרכון על הספה בזמן צפייה בנטפליקס, שכן יציבה לקויה יכולה גם לעורר תסמינים כמו ריפלוקס חומצי.

אכילה מוקדמת גם מפחיתה את הסיכון ללכת לישון עם בטן מלאה - גורם שכיח להפרעות בשינה. ההמלצה של כל מומחי הבריאות היא להימנע מאכילה בטווח של שלוש-ארבע שעות לפני השינה, גם אם הם אינם סובלים מצרבת, ריפלוקס חומצי או שינה לקויה. במקום זאת, הגוף יוכל להתמקד במנוחה ובתיקון במקום לעכל ארוחה כבדה.

"אכילה מוקדמת יותר בערב עשויה גם לסייע בשליטה על החשקים ולמנוע נשנושים מיותרים בשעות הלילה המאוחרות, שלעתים קרובות היא תוצאה של שעמום ולא רעב", אמרו המומחים.

אם לשבת לארוחת ערב בין השעות 17-19 זה דבר בלתי אפשרי עבורכם, אכילה לפני 20:00 עדיין עדיפה על ארוחה מאוחרת ויכולה לסייע במניעת עליות ברמת הסוכר בדם, שיכולות "להתרחש כאשר אתה אוכל קרוב לשעת השינה". "זמן ארוחת ערב מתון בין 18:00 ל-20:00 היא אופציה גמישה יותר למי שצריך לאזן לוחות זמנים עמוסים, ללא סיכון לאכול מאוחר מדי בערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully