וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפקט המדהים שיקרה לכם בגוף אם תאכלו שעועית אדומה כל יום

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 16:13

רבות דובר על הרכיבים הבריאים שבשעועית, אבל האם ידעתם שאם תאכלו כוס אחת של שעועית בכל יום, תוכלו להוריד את רמת הכולסטרול שלכם?

רוצו להכין: מרק שעועית של אמיר קרונברג/צילום, הפקה ובימוי: Prima films צילום סטילס: מיכאל גלעדי

אכילת שעועית, ורצוי שעועית אדומה, בכל יום יכולה לתת לבריאות שלכם פוש רציני, במיוחד אם חשוב לכם לשמור על רמת כולסטרול תקינה.

מה נותן לשעועית האדומה הצנועה כל כך הרבה כוח להשפיע על הכולסטרול? לפי הדיאטנית אנט סניידר, שעועית אדומה עמוסה ברכיבים תזונתיים איכותיים. "שעועית אדומה מכילה קצת פחות שומן ושומן רווי מזנים אחרים של שעועית, אבל כמויות דומות של סיבים וחלבון", היא מסבירה. "חלק גדול מהסיבים הם מהסוג המסיס, שיכול להפחית את כמות הכולסטרול הנספגת במערכת העיכול שלכם".

כמה סיבים מכילה שעועית אדומה? כוס אחת של שעועית אדומה מבושלת מכילה 13.1 גרם סיבים. ההמלצות, על פי הקליבלנד קליניק, מדברות על צריכה של בין 22 ל-34 גרם סיבים בכל יום בהתאם למגדר ולגיל שלהם. לכן, מנה אחת של שעועית אדומה יכולה לשים אתכם במקום מצוין לקראת השגת היעד הזה.

שעועית אדומה. נמרוד סונדרס
תתמידו לאכול מדי יום, והכולסטרול שלכם יהיה תחת שליטה. שעועית אדומה/נמרוד סונדרס

עכשיו הוכח שאם אתם סובלים מכולסטרול גבוה, שעועית אדומה תסייע לשלוט במדד זה. קבוצה של נסיינים מבוגרים שהשתתפו בניסוי ב-2021 ואכלו כוס אחת של שעועית במשך ארבעה שבועות, הצליחו להוריד את רמות הכולסטרול שלהם. המחקר, שפורסם ב-The Journal of Nutrition, סיפק ראיות משכנעות לתמיכה בתיאוריה שצריכת שעועית בכל יום יכולה להפחית ביעילות הן את הכולסטרול ה"רע" (LDL) והן את הכולסטרול הכולל.

מחקר נוסף מ-2021, שפורסם ב-Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases, חקר את ההשפעות הווסקולריות המיידיות על בני אדם כתוצאה מאכילת שלושת רבעי כוס של שעועית שחורה, שעועית פינטו (או שעועית מנומרת), שעועית לבנה או שעועית אדומה לעומת אכילת אותה כמות של אורז. החוקרים מצאו שככל שצבע השעועית כהה יותר, כך ההשפעה שלה על התגובות הווסקולריות הייתה חיובית יותר.

אז, מה הדרך הפשוטה ביותר להכניס שעועית אדומה לתזונה שלכם, במיוחד אם אתם לא רגילים לאכול הרבה שעועית בכל יום?

אנט סניידר היא תומכת גדולה בהחלפת בשר בשעועית. "ניתן להשתמש בשעועית אדומה במקום חלבונים מן החי עם רמות גבוהות של שומן רווי וכולסטרול", היא אומרת. "שעועית עובדת טוב בתבשילים ומרקים, כמו צ'ילי. היא גם נהדרת בסלטים קרים עם סוגי שעועית אחרים, תירס, וירקות קצוצים אחרים בשילוב עם טעמים מהמטבח הים תיכוני".

למרות ששעועית יבשה נוטה להיות זולה יותר משעועית משומרת, היא מצריכה זמן רב בהשריה במים לפני השימוש. אז אם אתם רוצים לדלג על השלב הזה, אפשר בהחלט להשתמש בשימורים. לרוב, מדובר באותם ערכים תזונתיים מצוינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully