וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר אכל 720 ביצים בחודש אחד - וזה הדבר המדהים שקרה לגוף שלו

26.9.2024 / 10:15

רופא מאוניברסיטת הרווארד החליט לבדוק את הטענה האם ביצים מעלות את הכולסטרול ולקחת את זה לאקסטרים. אז מה קרה לו אחרי שאכל ביצה בכל שעה בחודש שלם?

אכלתי 720 דיצים בחודש - וזה מה שקרה לי/@nicknorwitzPhD

סטודנט לרפואה בהרווארד, ד"ר ניק נורוויץ' אכל 720 ביצים בחודש כדי לחקור את ההשפעות שלהן על הכולסטרול שלו. בסוף הניסוי רמות הכולסטרול בדם שלו ירדו בכמעט 20 אחוזים.

נורוויץ "העלה השערה" לפני הניסוי שלו שצריכת 720 הביצים לא תגביר את ה-LDL (ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה) או הכולסטרול ה"רע" שלו עד שהחודש ייגמר.

אכילת 24 ביצים ביום בממוצע של אחת לשעה גרמה ל"צריכת הכולסטרול התזונתית של נורוויץ להכפיל את עצמה יותר מפי חמישה", והביאה למדד של 133,200 מיליגרם של כולסטרול במהלך החודש, כך הוא אמר בסרטון שפורסם ביוטיוב.

איך הניסוי נגמר?

רמות ה-LDL של נורוויץ' ירדו ב-2 אחוזים בשבוע הראשון של הדיאטה החדשה שלו והמשיכה לרדת דרמטית ב-18 אחוזים בשני השבועות האחרונים. רמות ה-LDL הנורמליות של נורוויץ' היו בסביבות 90 מ"ג לדצימטר בזמן שהוא ניזון מ"תזונה מעורבת וסטנדרטית בסגנון אמריקאי", לפני שעבר לדיאטת קטו.

בשבועיים האחרונים של הדיאטה נוורוויץ' החליף את הפחמימה בפירות, והכניס לתפריט שלו אוכמניות, בננות ותותים, מה שהביא לירידה הדרמטית בכולסטרול לדבריו. סך הכל הוא אכל 75 גרם שומן רווי או 100 קלוריות וכ-5,000 מיליגרם ליום של כולסטרול תזונתי. איגוד הלב האמריקאי ממליץ שלא יותר מ-6 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית יהיו שומנים רוויים.

נורוויץ' אומר שהסיבה שהוא לקח על עצמו את הניסוי ה"משוגע" הייתה לעורר "פרובוקציה אינטלקטואלית" על ההודעות הקיצוניות בכל הנוגע לנושא הדיאטות ברשתות החברתיות. כשתיאר את זה כ"פיתיון לגיטימי" השתמש נורוויץ' בתזונה המוזרה שלו ובסיפור סיפורים כדי לגרום לחוקרים נוספים להתעניין ולעורב בחקר הבריאות המטבולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully