וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסימנים בכף הרגל שיכולים להעיד על המחלה שכולנו חוששים ממנה

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 11:19

לעיתים, סימנים ראשונים למחלה יכולים להופיע בכפות הרגליים. אלו הסימנים שמעידים על שלבים ראשונים של מחלת הסוכרת

כפות רגליים. סתם כפות רגליים/תיעוד ברשתות חברתיות

רובנו עוברים את החיים מבלי לחשוב על כפות הרגליים שלנו, אבל אם האצבעות שלכם קרות, או יש לכם חתך בכף הרגל שלא נרפא, אולי כדאי שתשימו לב.

נואל וויקס, רוקח ויועץ ל-Excilor, סיםר ל-express.co.uk איך מחלות לב וסוכרת משתקפות בכפות הרגליים. "אנחנו צריכים לפקוח עין על בריאות כף הרגל שלנו, כולל ציפורני הרגליים שלנו, כי זה יכול להשפיע על הבריאות הכללית שלנו ולהיות סימן לבעיות בריאותיות [חמורות]".

כל כף רגל מורכבת מ-26 עצמות, 30 מפרקים ויותר מ-100 שרירים אך היא גם ביתם של כלי דם רבים. כלי הדם עד האצבעות זעירים ולכן לא צריך הרבה כדי שייסתמו בשומן - סמן למחלות לב. הרוקח הסביר כי תהליך זה יכול לעורר רגליים קרות, קהות תחושה, או רגליים כואבות או נפוחות. וויקס הוסיף: "עיבוי ושבריריות של ציפורני הרגליים עלולים להתרחש גם הוא עם מחלות לב".

כף רגל, רגליים, כפות רגליים. ShutterStock
כף רגל, רגליים, כפות רגליים/ShutterStock

באופן מדאיג, סימני סוכרת בכפות הרגליים יכולים להיות מעורפלים ולהיות מוחמצים בקלות, הסביר המומחה. הוא המליץ ​​לשים לב לסימני האזהרה הבאים בכפות הרגליים, אלה כוללים עקצוץ, צריבה או כאב, אובדן תחושה, עור סדוק ויבש, שלפוחיות ופצעים שמסרבים להחלים וזיהומים פטרייתיים (כולל ציפורניים מעובות צהובות).

כמו כן, מחלת העורקים הפריפריאליים (PAD) היא מצב שכיח שבו הצטברות של משקעי שומן בעורקים מגבילה את אספקת הדם לשרירי הרגליים. לאנשים רבים עם PAD אין תסמינים. עם זאת, חלקם מפתחים כאבים ברגליים כשהם הולכים, שלרוב נעלמים לאחר מנוחה של מספר דקות. המונח הרפואי לכך הוא 'צליעה לסירוגין'. הכאב יכול לנוע בין קל לחמור, ובדרך כלל חולף לאחר מספר דקות לאחר מנוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully